Avatar billede patrick14 Nybegynder
14. februar 2012 - 00:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Maskine med Ubuntu, hvilken windows kan den køre

Hej

Jeg står med en maskine hvor at der var preinstalleret ubuntu, men ejeren er træt af det og vil af windows på. Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg se hvilken windows at den kan køre, altså xp, vista, 7 og om at det skal være 32 eller 64 bit?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 01:28 #1
Windows 7 32 0g 64 bit kræver:
1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)

16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 01:32 #2
Ps. læg mærke til, at Cpuén skal være 64bit for at køre win64bit.
Avatar billede pstidsen Novice
14. februar 2012 - 10:36 #3
Helt klart Windows 7! 32 bit kan kun udnytte 3-3,5 GB RAM, så hvis computeren har mere end det så vælg 64 bit. Jeg vil dog til hver en tid vælge 64 bit!
Avatar billede Jespersloth Nybegynder
14. februar 2012 - 14:53 #4
Hvis ubuntu er preinstalleret på computeren skyldes det ofte at computeren ikke har specs der kan køre win7 32 eller 64 bit. f.eks. nogle 10" modeller (netbooks) sælges med ubuntu på denne baggrund.
- Du skriver dog ikke noget om specs på computeren ? kan du uddybe hvilke specs den har ? - ram, cpu, etc.?

Umiddelbart vil mit bedste bud være at du skal køre win7 starter på computeren, da det kræver mindre specs end 32 og 64bit. men igen - ved ikke hvilke specs din computer har.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/installing-windows-7-on-a-netbook
Avatar billede patrick14 Nybegynder
14. februar 2012 - 19:12 #5
Har desværre ikke maskinen ved mig, da at det er min venindes.

Men har tænkte på at installere WINE og så køre windows 7 upgrade advisor på den.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 19:29 #6
Wine er da et program, til Linux, som gør det muligt at køre programmer som ellers kører på windows. Den kan du da ikke installere windows på.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
14. februar 2012 - 20:59 #7
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 23:17 #8
PAS PÅ !! Ubuntu  er linux  og windows er microsoft

mac er  apple :-)

vis du vil Opgrader  fra Ubuntu  til winbdows

1 tjek om din computer kan køre windows
2 tjek om computerens drivr er kompatibel  med windows
3  tjek om harddisken er stort nok til windows ??

gi ind i bius  og skriv ned  hvad det står  her har du se pc bius og en linux bius

pc bius http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7lccAS2Fo9W2okllJP3ldvBUJrC8US9K1cKigPkJrn3701DAp

linux bius
http://www.coreboot.org/images/a/a9/Screenshot_linuxbios_boots_qemu.png

som du kan se på de 2 bioser :-) så  er det ikke det samme !
:-)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 01:29 #9
#7 Windows-programmer er een ting, windows styresystem er noget andet. Wine er til Windows-programmer.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 12:56 #10
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. august 2012 - 22:09 #11
Endte med at maskinen bare fik lov til at beholde ubuntu og så røg i gemmerne P