Avatar billede jes64 Nybegynder
13. februar 2012 - 15:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Yrojanske heste

Hej

Jeg har kørt programmet trojan hunter på min pc.efter jeg at jeg havde kørt programmet advance systemcare på min pc og kunne se at der var en trojan hest i en linje når dette program scannede min pc.Så langt så godt :-)

Efter at have kørt programmet trojan hunter på min pc kom følgende linjer : Found trojan file: C:\Users\JH.PC\.oces2\danid\plugins\DanID_Applet.jar/large.gif (Generic.Trojan.C)
Found trojan file: C:\Users\JH.PC\.oces2\danid\plugins\DanID_Applet.jar/pause.gif (Generic.Trojan.C)
Found trojan file: C:\Users\JH.PC\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\6223be8b-3de33b3f/large.gif (Generic.Trojan.C)
Found trojan file: C:\Users\JH.PC\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\6223be8b-3de33b3f/pause.gif (Generic.Trojan.C) så op på min pc.

Jeg prøvede så efterfølgende at finde disse programlinjer og fandt mapperne til de to første og fik dem slettet på C:drevet

Derefter prøvede jeg så efterfølgende at finde stien i regedit og finde den sidste mappe så jeg kunne slette denne.Men kan ikke finde den?.Jeg har også prøvet at skrive stien i søgefeltet dog uden resultat.....Er der nogen som kan hjælpe mig?......

På forhånd tak :-)

Jes64
Avatar billede richardjensen Seniormester
13. februar 2012 - 16:33 #1
Det kan være et tålmodighedsarbejde at få renset helt op i registreringsdatabasen. 'COMODO' (freeware) har en funktion til både at finde og rense, - ( Registry Cleaner ).
Og det kan downloades uden en masse irriterende påhæng.
13. februar 2012 - 17:13 #2
www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/jes64 Point ude: 150 ?
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

---

Jeg tror det er 'falsk' alarm !!!

---

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. februar 2012 - 21:53 #3
Generic betyder at det ligner noget der oftest er en trojansk hest, men her er det så DanID, der har nogle rutiner kørende der sikrer mod netop malware.

Det er ofte et problem med såkaldt falske positive ved disse programmer.
Det er lidt som at have to antivirus programmer, hvor de ene typisk vil detektere det andet som værende virus, da det jo har funktioner der skanner alle filer der åbnes og kontrollere også netværksforbindelserne.
Avatar billede jes64 Nybegynder
14. februar 2012 - 00:36 #4
Hej Karise_larry

Det kan godt være at det er falsk alarm...hvad ved jeg......de enneste jeg ved og kan læse er de 4 linjer efter scanningen med trojan hunter programmet......Jeg kan selvfølgelig prøve at scanner med programmet engang til...nu hvor jeg selv har været inde og slette mapperne oces/danid på c:drevet.og se om den trojanske hest er væk....

Jeg har windows vista version på min pc.Og jeg har faktisk installeret ccleaner på min pc og har kørt programmet før jeg installerde trojan hunter programmet.Men mærkeligt viste/afslørede ccleaner scanneren ikke nogen trojanske heste efter jeg havde kørt det?.....

Hmme.jeg ved ikke om det er klogt at installere et mailware program efter at have læst herinde at der som følger spyware program med.Hvilket ikke er så godt iflg.de kommentar jeg har læst herinde ......

Jeg prøver lige at bruge den fremgangsmåde du har beskrevet først og vender så tilbage igen med en kopi af logen så kan du lige gennemgå den. Og vejlede mig ydeligere :-)

Mht.point givning her og tildeling.Ja så ved jeg kun hvordan man tildelere point men ikke hvordan de gives?.

På forhånd tak :-)
14. februar 2012 - 06:13 #5
CCleaner er IKKE er "virus" fjerne program, men et generelt opryder program...

MalwareBytes er brugt 1000vis af gange før - følg instruktionen...

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...

www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 11:54 #6
Æhhh, OCES og DanID er en digital signatur, så den virker formentligt ikke mere på din maskine.
Avatar billede jes64 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:11 #7
Hej Wally

Ok :-) Men det var i disse mapper de lå en trojansk hest. Så derfor slettede jeg dise mapper.Har dog afprøvet de medier hvor jeg plejer at bruge digital signatur og det virker :-) Men tak for info :-) Mvh.Jes64
Avatar billede jes64 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:13 #8
Hej richardjensen

Tak for info :-) Mvh.Jes
Avatar billede jes64 Nybegynder
14. februar 2012 - 16:14 #9
Hej Wally1973

Tak for info.vedr.virusprogrammer :-) Mvh.Jes64
Avatar billede jes64 Nybegynder
18. marts 2012 - 15:30 #10
Hej Karise_larry

Jeg vil gerene tildele dig de poing du har tilgode hos mig for dit svar :-) . Så vidt jeg har forstået skal du sende et svar til mig for at jeg kan tildele dig de poing du har tilgode. Så er du venlig at gøre det.

På forhånd tak :-)
18. marts 2012 - 15:40 #11
Hmmm... jeg/vi har da ikke set omtalte Log filer ?
Avatar billede jes64 Nybegynder
18. marts 2012 - 16:09 #12
Hej igen Karise_larry

Det er søndag og jeg fik ikke nærlæst tråden :-( Men kan se nu at du ikke havde svaret på mit problem iht.til tråden :-) Sorry besværret:-)

Jeg fandt selv svaret på mit problem og fik det fikset :-)
18. marts 2012 - 17:30 #13
Ping...

(dette er så et svar)