Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ved saktivering af vba åbner et andet excel ark

Hej

Jeg har kopiret følgende VBA/ marko ind i et et nyt excel ark

Public TimerArray(100, 3) As Variant

Sub SetTime()

Dim j As Integer

    j = Int(Mid(Application.Caller, InStr(1, Application.Caller, " ") + 1, Len(Application.Caller) - 8))

    If TimerArray(j, 1) Then

            TimerArray(j, 1) = False    'Prepares for New Lap
            TimerArray(j, 3) = Now() - TimerArray(j, 2) 'FinishTime
            ActiveSheet.Range("C1").Offset(j, 1) = TimerArray(j, 3)

    Else
            TimerArray(j, 1) = True
            TimerArray(j, 2) = Now() 'StartTime
            ActiveSheet.Range("C1").Offset(j, 0) = TimerArray(j, 2)
            ActiveSheet.Range("C1").Offset(j, 1) = ""
    End If

End Sub

Sub Initialize_SetTimerArray()

Dim i As Integer

    For i = 1 To 25

        TimerArray(i, 1) = False 'Timer startet
        TimerArray(i, 2) = 0    'Starttime
        TimerArray(i, 3) = 0    'FinishTime

    Next i

End Sub

Men hver gang jeg starter med at bruge makroen åbner excel det gamle ark hvor makroen lå i før.

Jeg har så prøvet at slette den gamle excel fil hvori makroen lå, men dette daktivere bare helt makroen.

Hvad skal jeg gøre for at makroen bliver tilkyntte den nye excel fil ?
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
13. februar 2012 - 14:20 #1
Har du begge excel filer åbne når du exekverer makroen?

Måske er det derfor?
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:26 #2
Hvad  menuer du med exekvere?

Jeg kopier makroen åbner det nye dokument og tilføjer et module hvor jeg så kopier makroen ind i.

Kan det have noget at gøre med at makroen køre på flere ark ?

for har gjort det med en anden fil også hvor det køre ganske fint på ark 1 ?
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:41 #3
http://gupl.dk/673827/

http://gupl.dk/673828/

De 2 filer er uploaded her

Filen der hedder stopur_v4 er den gamle fil så åbner når jeg bruger makroen i det nye dokumnet

filen tidskema er den fil som ikke kan afspille makroen uden at åbne stopur_v4
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
13. februar 2012 - 14:44 #4
Mente med exekvere at køre makroen. Kunne jo godt være at du havde begge regneark åbne, og så vil den jo køre fra det originale ark. Dette lader jo ikke til at være tilfældet, og kan ikke lige gennemskue problemet. Burde virke da du bruger det aktive ark (sheet).

Held og lykke med projectet.
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:46 #5
Hmm kan det være at der er en freerence i makroen til at den køre fra filen stopur_v4
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
13. februar 2012 - 14:47 #6
Kan se at du har kæder til det gamle ark, nok derfor :-)

Klik på Data, og se på rediger kæder.
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:51 #7
Kan man godt bare slette den eller har den koneskvenser ?
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
13. februar 2012 - 14:52 #8
Det kommer jo an på, hvad du har hentet af data fra det link.

men ellers prøv det.
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
13. februar 2012 - 14:54 #9
Jeg prøved det også fungerede de tydeligtvis ikke :)

Hmm ?
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
13. februar 2012 - 14:58 #10
Ok, hent de data over i et nyt sheet (ark) på dit regneark, og link til dem her i stedetfor. måske?

Held og lykke med projektet.
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
15. februar 2012 - 10:23 #11
Lukket