Avatar billede mrdj Nybegynder
13. februar 2012 - 09:29 Der er 1 kommentar

ASP og Epay - hjælp til data til formular

Hej Eksperter :-)

Jeg sidder og er gået kold på noget "integration" til Epays betalingsløsning med popup formular.

Opgaven er som sådan enkel nok, jeg har en oversigt over nogle opgaver hvor man ud for hver enkelt opgave skal kunne trykke på "betal" link og så åbner den epays betalingsformular MED ordreidentifikation samt beløb overført.

Så kan man indtaste sine betalingsoplysninger osv. og så betales der og så skal den gerne lige skrive ned til DB bag opgaven at denne er betalt og med dette EpayID.

Er der en der kan hjælpe mig med hvordan og hvorledes jeg skal gøre mht. kode osv. ?

På forhånd tak :-)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
14. februar 2012 - 10:50 #1
<input type="hidden" name="accepturl" value="dette er til den side som skal vise kvitteringen" />
                                      <input type="hidden" name="declineurl" value="side der vises hvis der er fejl i betalingen eller afvisning - og kunden kan prøve igen" />
                    <input type="hidden" name="callbackURL" value="side som epay kalder tilbage til efter end betalingen - f.eks. xxxxx.xxx?ordre_id=? og så videre" /> denne side arbejder bag systemet fra epay når betalinger er sket og kan så sætte posten som betalt og forsende e-mail. Du kan også sætte siden som accepturl kalder til at sætte som betalt og kunden får herefter vist sin kvittering. En god ting er at sætte både accepturl og callbackURL til det - man ved aldrig hvad kunden finder på - tænker på at de nogle gange lukker hovedvinduet m.m. ;-))

Mit forslag er ved betal link gemmes oplysninger på valgte i db og så åbnes epay vinduet med de relevante oplysninger.