Avatar billede danielhep Nybegynder
13. februar 2012 - 07:31 Der er 7 kommentarer

Skærm blinker sort og mere

Hej Alle hardware eksperter.

Jeg har et generelt problem som er begyndt at opstå mere og mere på min stationær PC.

Når jeg starter Windows op er min skærm sort, skal så sidde og trykke på power knappen, trykke på musen og helst gerne windowstast + D for at få så meget til at ske som muligt.

Efter lidt tid kommer den og har fundet signalet, og viser mig billede, men det blinker stadigvæk lidt, og de fleste af gangene skal den lige have en tur til, hvor den går i sort.

Videre mere... Når jeg starter en browser og går på nettet, går den som regl også i sort.  Hvis jeg starter et spil hvor at selve grafikkortet tager over, sker det næsten altid.

Dette er kun noget som sker til selve de første 5 minutter efter opstart.  Det er ligesom at den lige skal finde signalet (det digitale), og så køre det ellers fint.

- har forsøgt at installere helt nye skærmdrivere

Er der nogle som har nogle ideér?
Avatar billede Blandy Praktikant
13. februar 2012 - 15:48 #1
Som jeg forstår det har du et ekternt grafikkort i din maskine. Tag kortet ud og kig det efter om der skulle være noget der er løst, eller svedent.

Finder du ikke noget kan du med nøjagtighed, plaserer kortet i bundkortet igen. Husk at gøre det grundigt.

Det kan lyde som løsforbindelse siden at signalet ikke går igennem med det samme. Eller måske dårlige stik mellem skærm og kortet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
14. februar 2012 - 11:32 #2
er der 2 skærmudgange på dit grafikkort evt. en vga og en dvi?
Avatar billede danielhep Nybegynder
18. februar 2012 - 17:01 #3
Hej, sorry jeg har bare travlt, men nu kan jeg svare :)

Der er 2 udgange, men de er begge digitale.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. februar 2012 - 08:12 #4
er der tilsluttet skærme til begge eller kun  den ene?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. februar 2012 - 16:03 #5
har du afprøvet begge udgange på grafikkortet?
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. februar 2012 - 17:53 #6
Igen haft travlt, er tilbage igen :)

Ja, men der er ingen forskel.

Det virker en smule "stykt" dette problem.

Har også snakket med forksellige pc forhandlere, og de har heller ikke noget bud.

Top 3 er indtil videre:

- min skærm er 4 år gammel
- grafikortet virker ikke ordenligt
- reinstaller dit OS
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. februar 2012 - 09:32 #7
Hvis du er heldig kender du måske en der har et grafikkort  og evt skærm du kunne prøve at låne og putte i/tilslutte og se om den holder op med at blinke  - hvis det stadig ikke virker ja så kunne du evt prøve at geninstallere.

ja det er med at prioritere hvad der tager længst tid og gøre det sidst.