Avatar billede Lindharth Nybegynder
12. februar 2012 - 17:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Langsom åbning af OS og programmer

Hej
Jeg fik for ca. 1 uge siden et crash. Jeg formaterede som jo tit er den nemmeste vej ud af problemerne, men de er blot taget til i styrke siden crash'et.

Når PC'en har stået i et par timer, springer den som regel direkte på og kan køre ca. 3-4 timer uden der er nogle problemer overhovedet. Men så pludselig begynder den at være utrolig langsom. Programmer tager op til 3 minutter at åbne. Bare det at åbne en site på web'en tager utrolig lang tid (hvis det da lykkes mig at komme ind)

Jeg har lavet en CHKDSK ved opstart (fandt ingen problemer), en Adaware, som fandt et par trojanere i nogle programmer jeg havde liggende, men ikke var installeret. De blev slettet.

Jeg har kørt Autoruns (Og koblet noget fra. Der var tilsyneladende ikke noget slemt gemt der). Jeg har kørt Malwarebytes. Fandt intet og så har jeg fjernet Explorer 9 (det var den jeg oprindeligt troede var problemet)

Det skal lige siges, at ud over det har jeg Chrome, Office 2010 og Ashampoo 10 installeret af programmer, og så selvfølgelig de programmer der kom ind under installation af Windows 7.

Nogen der har mod på at komme med et bud på, hvorfor den pludselig sløver for vildt??

Jeg er på bar bund, da jeg syntes jeg har prøvet det umiddelbare.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 17:46 #1
kør en Diskoprydning
Avatar billede Lindharth Nybegynder
12. februar 2012 - 17:49 #2
Er gjort. Ingen ændringer der heller :((
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 18:03 #3
Diskoprydning>Diskdefragmentering>Internet indstillinger  og klik på slet http://www.ecoanalyse.dk/images/indstillinger2-m.gif

og skant din pc for virus
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 18:39 #4
Har du tjekket om det er for den kører varm??
Avatar billede Lindharth Nybegynder
12. februar 2012 - 18:53 #5
Nu ved jeg ikke hvornår den er for varm, men den ligger på omkring 48. Og det gør den nogenlunde hele tiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 18:57 #6
Det er ikke noget problem. Det er kun når den runder de 90 grader at alarmklokkerne for alvor skal ringe.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 18:59 #7
Kan din pc se alt ram mængden der er installeret?

Og er processer planlægning og hukommelses forbrug sat til at bruges på programmerne?
Avatar billede Lindharth Nybegynder
12. februar 2012 - 19:17 #8
Performance delen siger følgende:

Total: 4078
Cached: 1830
Available: 2980
Free: 1263

SYSTEM
Handles: 17414
Threads: 656
Processess: 45
Commit (MB) 1255 / 8155

MEMORY siger at der bruges 1,04 - 1,20 GB
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 19:37 #9
lekker  der en Styresysteminde bag ved det gamle ???
Avatar billede Lindharth Nybegynder
12. februar 2012 - 19:39 #10
Nej, jeg lavede en clean install i fredags. Der er kun Windows 7 og de opdateringer der er fundet via Windows Update
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 23:04 #11
klik på Computer vælg og klik på egenskaber
Avatar billede Lindharth Nybegynder
13. februar 2012 - 17:24 #12
Windows 7 Professional - 64-bit OS
Service Pack 1

4,00 Gb RAM
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 17:45 #13
ja  med hvor meget plads er der på  din disk ??
Avatar billede Lindharth Nybegynder
14. februar 2012 - 16:39 #14
27,5 Gb brugt
188 Bg fri
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 18:38 #15
hvor mange programmer har du ??? :-)

og filer

har du været inde i Lokal disk (C:)???
Avatar billede Lindharth Nybegynder
15. februar 2012 - 07:19 #16
De programmer jeg p.t. har installeret er:
Google Chrome (Uden extensions)
Office 2010 (Word og Excel)
Ashampoo 10
Avast Antivirus
Ad-Aware
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Diverse software til Canon IP5250
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2012 - 18:27 #17
det var ikke meget :-)
prøv at ta køleren  ud at computeren  og se om der er støv i den
Avatar billede Lindharth Nybegynder
16. februar 2012 - 07:07 #18
Der var ikke nævneværdigt med støv, men nu er den renset. Over de sidste par dage her, er den begyndt at køre længere tid uden crash (ca. 1 time nu)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 23:59 #19
okæy kan den køre ca. 1 time  og efter den 1 time  så crasher  den igen  eller hvad ?
Avatar billede Lindharth Nybegynder
17. februar 2012 - 07:12 #20
Ja og nej. Efter ca 1 time begynder den at bruge rigtig lang tid om afvikling af programmer og specielt når jeg surfer, mærker jeg hvor lang tid det tager. Når det så har stået på i 5-10 minutter fryser den lige pludselig og en reboot er eneste udvej
Avatar billede Lindharth Nybegynder
02. marts 2012 - 13:09 #21
Smid lige et svar, Rasmus6475
Jeg har ikke fået løst problemet, men point skal du have for den investerede tid :))
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2012 - 23:46 #22
her