Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
12. februar 2012 - 09:38 Der er 6 kommentarer

Hvilen DVD brænder er in?

Jeg har en stationær maskine (Win XP) hvor der sidder en 4 år gammel Plextor brænder i. Jeg har lavet nogle VHS film om så jeg kunne lægge dem på DVD skiver som backup. Når man kommer til de sidste ca. 15 til 30 minutter af filmen, er der "hak" når man afspiller filmen. Dvs filmen stopper op lidt inden den går videre. Jeg har prøvet at kopiere en DVD film og problemet er det samme ved afspilning som er prøvet i 3 forskellige nyere stationære DVD afspillere. Skiverne er Verbatim. Jeg formoder min brænder er ved at være slidt, er den formodning ikke korrekt?
Hvilken brænder skal man købe nu om dage for at få et problemfrit produkt der kan brænde mange skiver uden at drille?
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2012 - 09:48 #1
Det er stort set lige meget hvad du købet. Ingen grund til at smide ekstra penge efter en dvdbrænder.
Såfremt jeg selv skulle investere, havde jeg nok kigget mod en Blueray brænder istedet, da priserne er på et niveau der ikke laver store huller i budgettet.
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
12. februar 2012 - 10:09 #2
Nu har jeg kun DVD afspiller i huset og tænker ikke på at skifte til Blueray.
Dvs Plaxtor er ikke kongen mere?
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2012 - 10:26 #3
I og med man får smidt brændere i nakken for en slik, og stort set alle er af samme kvalitet, er der ikke rigtigt noget ræsonnement for at smide mere efter en anden.
Ofte har jeg selv også investeret i Plextor som udgangspunkt når "metoden" var ny (cd/dvd), og efterfølgende skiftet til det billigste når Plextoren stod af og metoden var faldet i pris og kvaliteten blev generelt det samme.
Avatar billede Lund-Lemvig Nybegynder
12. februar 2012 - 10:33 #4
Har du også oplevet hak i filmens slutning? Smid blot et svar
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2012 - 13:25 #5
liteon lever billige og gode btænderdrev

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2012 - 21:10 #6
#5 Enig.
Den jeg her i min pc er fra 2005 og har ikke haft problemer med den.