Avatar billede Johannesww Nybegynder
10. februar 2012 - 21:57 Der er 4 kommentarer

Skal jeg vælge en racercykel?

Hejsa alle sammen.

Jeg står og overvejer om jeg skal købe mig en racer cykel.
Det skal dog siges at jeg ikke leder efter en super god cykel, da jeg kun cykler ca 15 km om dagen, og oftest kun i hverdagen.
Jeg har kigget på denne cykel http://www.dba.dk/herreracer-stratos-56-cm/id-80657584/
Mine krav til cyklen skal være at den kan holde til at stå ude under et halvtag, men er dog villig til at bruge en smule tid på vedligeholdelse.
Er den cykel jeg har linket et dårligt køb? og hvis det er tilfældet, hvad anbefaler i så? Mit budget ligger på sølle 3000 kr.

På forhånd mange tak - Johannes W.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 22:30 #1
Hej Johannes og velkommen til.
Du skriver at du cykler 15 km om dagen. Men hvor du cykler er meget vigtigt for valget af en cykel.
Kører du kun på gode asfaltveje er en racer et godt valg.
Men kommer du ud på stisystemer der kan være bløde og smattede er den ikke god at køre med. Den har for smalle dæk til dette formål.
Så dine vaner her mener jeg vægter mest.
Avatar billede Johannesww Nybegynder
11. februar 2012 - 17:27 #2
Jeg køre udelukkende på asfaltvej. Det jeg er bekymret over er at jeg læste et sted på nettet at hvis man bruger under 8000 på en racer vil den bukke under for den danske vinter på no time, med mindre man bruger time efter time på pleje.
Jeg har intet imod at tørre kæden med en klud hvis det har regnet en dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2012 - 17:33 #3
Ja gear systemet er det svage led i denne sammenhæng.
Har selv en Kildemoes cykel med 8 indvendige gear og lukket kædekasse. Så den er godt beskyttet.
Avatar billede EkspertOle Nybegynder
10. maj 2012 - 12:39 #4
Hvis jeg må komme med et forslag, så kig på den her: http://www.cykelshoppen.dk/herrecykler/4754-trek-4-th-district-56-cm-alu-1-gear-2011.html. Min svoger har lige købt den i Tyskland og den var meget tilfreds med den.