Avatar billede Samirgzz Nybegynder
10. februar 2012 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en win7 Boot-DVDdisk

Min PC køre med Win7 Home.

Jeg vil gerne oprette en cd med win7 på. hvis jeg skulle formatere min HD totalt. at jeg kan putte DVD'en ind og installere windows fra min DVD disk.

nogen der ved hvad man skal gøre ? jeg har kigget lidt rundt og er kommet frem til det skal være ISO fil, samt det har jeg hentet programmet UltraISO til at brænde.

nogen der kan lave en lille guide hvilken mapper skal trækkes og brændes hvor ?

Tak.
10. februar 2012 - 22:24 #1
... hvordan er den oprindeligt instaleret i sin tid ???
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2012 - 22:38 #2
Hvis pc er preinstalleret (system installeret ved køb), så er der en tool til at oprette den. Her skal du ind under programmer, og lede her. Om det hedder system og vedligeholdelse eller lignende kan jeg ikke sige, men der er en menu hvor du kan oprette denne disk.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2012 - 03:00 #3
den skal jo laves med nlite eller andet program der kan lave så du auto kan sætte den i maskinen
man kan så også lægge mange opdateringer på

http://www.nliteos.com/

desuden lægge microsoft licens nummer ind så du ikke behøver skrive det og så videre
det er længe siden jeg rodede med det

m.v.h
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
14. februar 2012 - 09:14 #4
Tak. Jeg har lige fået af vide at min PC er død, at Elgiganten ikke gider lave den, så jeg kan ikke rigtig prøve noget som i beskriver.

Min win 7 var installeret på min pc da jeg købte den. den var på HD. derfra kunne jeg også bare gendanne systemet hvis det var, jeg fik ingen skive og jeg tog ikke backup.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 12:23 #5
ja se det var ikke så kløgtigt
der er jo en årsag til den spurgte dig første gang du prøvede den

men se nu ved jeg ikke hvad du vil
købe en ny eller få den repareret
hvis harddisken ikke er død kan du via sådan en fætter her hive det ud du vil

http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-SATA-Docking-Station

Supports SATA 2.5" & 3.5" hard disks up to 2TB capacity

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 16:25 #6
Når der ligger en Eisa partition med et recovery program, behøver man hverken en Iso eller nLite. Recovery programmet kan bare brændes ud på en DVD.
Men hvis HDD stadig fungere kan det hele stadig reddes med forslaget fra #6
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
15. februar 2012 - 10:23 #7
Jeg fik alt det fra min HDD over på en extern før jeg begyndte at pille vd min pc, den er så død nu, men min data er ikke tabt.

#5

jeg prøver fixe den selv i første omgang, det var en dyr 2 årig PC.. arhhh.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2012 - 12:49 #8
Fandt du ud af noget? Jeg skrev forkert i "6" jeg mente selvfølgelig forslaget fra treatmenice #5.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
19. februar 2012 - 11:05 #9
jeg gjorde det at tag en DVD skive, (4,9 Gb tror jeg )

gik ind i genoppretelse af systemet, og derinde var der noget man kunne trykke hvor der stå : til system oprettelse hvis der sker en alvorlig fejl ( håber den mener boot CD ).

kan dog ikke teste om det virker da min PC er i ruiner lige nu. har lavet en anden tråd hvor jeg pröver finde ud af hvad der galt med min pc.

men kan ikke rigtig sige om jeg har fået CD til at virke :/

skal jeg lukke denne tråd ? i må alle smide svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2012 - 12:35 #10
ok
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2012 - 15:54 #11
Ingen point til mig tak:)