Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
09. februar 2012 - 15:12 Der er 6 kommentarer

software

heej. jeg har lige køb ny computer. der er ikke  noget software på. som win xp eller win 7 så noget dem. jeg ved ikke så meget om det. gerne ha en link eller en stil hvordan jeg gør det.
Avatar billede Blandy Praktikant
09. februar 2012 - 15:47 #1
Lyder noget mærkeligt, da der i næsten 100% tilfælde er operativsystem på en computer når du køber den hos en forhandler. Det er kun hvis du vælger operativsystem fra, hos en online-forhandler at der ikke er et system på.

Har du købt den brugt?

Du skal købe dit Operativsystem (som win 7, vista, xp), hos en forhandler. Enten online, ellers kan du i Bilka, fona, expert, teleforhandler.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. februar 2012 - 15:57 #2
Det kan sagtens være en PC, der er samlet hos forhandleren af enkeltdele, hvorved der ikke nødvendigvis er et styresystem med.

Du skal enten købe en Windows licens, evt. kontakte forhandleren og få en OEM licens, da du nu har en ny maskine, eller også skal du hente en Linux distribution ned, hvilket måske nok er lidt for avanceret et styresystem for dig. :)
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
09. februar 2012 - 15:57 #3
jeg har selv cd til computer. det er win 7 jeg har. ved ikke hele hvordan jeg install det. at jeg har betil det hjem. der skulle ikke være win 7. på det computer har bestil hjem. gerne viden hvordan jeg skal gør.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
09. februar 2012 - 22:40 #4
Hvad gør Linux distribution og hvorfor skal hente det. Kan det ikke køre hvis du min skærm er sort. Smid det win-cd i ved computer.  kan det ikke klare sig selv så eller ikke
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. februar 2012 - 01:38 #5
Hvis du har en Windows DVD og et serienummer til den, så er det bare at smide den i og starte op, så burde installationen starte af sig selv.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
10. februar 2012 - 09:45 #6
Super. Men så køre lyde og cd drev eller hele.  gør det også