Avatar billede Schiellerup Nybegynder
08. februar 2012 - 21:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet, kun på en bestemt bærbar. Men høj downloadhastighed

Hej.

Har et spørgsmål og et problem med min nye bærbar jeg har købt.
Når jeg prøver at gå ind på en hjemmeside tager det hundrede af år før den er gået ind på den, men ved ikke hvad der er problemet, for min bærbar downloader med 2mb/sec og min upload speed er 0.05mb/sec (lavet hastighedstest) ved selfølgelig ikke om det er noget med uploaden at gøre, men det er en helt ny bærbar som jeg har modtaget i dag den 08-02-2012. Så hvis i ved hvordan man fikser det, må i meget meget MEGET gerne hjælpe mig med problemet :)
08. februar 2012 - 22:13 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser ? / Version ?

Trådet / Trådløs ?
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
08. februar 2012 - 22:28 #2
Bruger Windows 7
Google chrome version ved jeg ikke lige, men det er den nyeste
Og så er det trådløst net, og det er det samme hvis jeg er på LAN.

Der er ikke rigtigt noget forskel med min internet om jeg har lan eller wifii, det er ingen forskel
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 06:48 #3
Undskyld ulejligheden, men her til morgen fungerede det hele fint . :O så jeg er ked af at du tog dig tid til det her . :)
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 06:53 #4
Ej helt ærligt nu er den langsom igen, undskyld ulejligheden.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2012 - 08:38 #5
Der må være et eller andet der bruger forbindelsen, til andet end det du bruger.
Har du nogle downloadmanagers eller lignende der kører i baggrunden?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2012 - 08:44 #6
Eller fået snavs på pc der styrer den.
Har du været på sider hvor du kunne have fået snavs på den?
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 10:00 #7
Havde tjekket om jeg downladede et eller andet, og det gjorde den ikke, der var intet aktivt på computeren udover de processer som der skal være når den kører. Men på mit gymnasium køre den fint, der er intet galt, det er den hurtig og det hele. Og jeg har ikke downloadet noget snavs, udover de opdateringerne som jeg skulle downloade via Windows Update
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2012 - 10:07 #8
Har du forsøgt at resette din router hjemme?
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 10:09 #9
Og så er den også hel ny, startede den op for første gang igår efter jeg havde modtaget den med posten.
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 10:25 #10
Ja med hensyn til routeren har jeg ca. resettet den mindst 5 gange, men der var ikke nogle forskel.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2012 - 10:36 #11
Når du har dårlig forbindelse, sker det efter du har startet den fra dvale?
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
09. februar 2012 - 10:53 #12
Nej. Man kan sige den får en lille periode hvor det går overdrevet langsomt, lige indtil jeg har genstartet computeren, og så er den hurtig igen i 5 minutter, og så bliver den langsm
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
18. februar 2012 - 11:55 #13
Fandt svaret!!

Det var det antivirus program der var installeret på den fra producenten som der gjorde den langsom!

Programmet hed " Trend Micro Titanium " og gjorde åbenbart bærbaren langsom der hjemme, efter jeg afinstallerede det har den virket fint! :)
Avatar billede Schiellerup Nybegynder
18. februar 2012 - 11:56 #14
Fandt svaret!!

Det var det antivirus program der var installeret på den fra producenten som der gjorde den langsom!

Programmet hed " Trend Micro Titanium " og gjorde åbenbart bærbaren langsom der hjemme, efter jeg afinstallerede det har den virket fint! :)