Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
08. februar 2012 - 16:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra FAT32, problemer

Hej :-)
Har et problem med min eksterne HDD som jeg håber i kan hjælpe med. Har læst lidt herinde omkring problemet og har prøvet at gøre det i har skrevet, men intet hjælper.

Problemet er at jeg godt vil konvertere min Verbatim 1,5 TB til NTFS. Har prøvet at køre commanden: convert j: /fs:ntfs . Det virker ikke. Efter det prøvede jeg at køre CHKDSK som var blevet anbefalet. Det løste det heller ikke.

Når jeg kører convert commanden melder den at: Den tabte kæde havde en krydsreference ved klynge (7 tal).
Skal de tabte kæder konverteres til filer? J/N

Ligemeget hvad jeg så svarer, melder den at konverteringen ikke lykkedes.

Håber ikke indlægget blev for langt, og at I kan hjælpe :-)

Hilsen Lasse.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 16:58 #1
Prøv at højreklikke og kør Kommandopromten so Administrator.
Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
08. februar 2012 - 17:16 #2
Løste det desværre heller ikke. Ved ikke om det er min HDD der er noget i vejen med? Ville det hjælpe noget at formatere den en gang?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2012 - 17:23 #3
Tjoh, når du formatterer den, skulle du jo gerne kunne vælge filsystem?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 17:23 #4
Ja men slet for en sikkerheds skyld partitionen og lav en ny.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2012 - 17:27 #5
Nix - partitionsstørrelsen kan da kun blive et problem, hvis man skal den anden vej. Da aldrig fra Fat32 til NTFS. Blockstørrelse og security style har intet med partitionen at gøre.
Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
08. februar 2012 - 17:41 #6
Så hvis jeg formaterer så skal jeg selv vælge filsystem bagefter? Har jeg forstået jer ret?
IT er ikke min stærke side ;-)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 17:44 #7
Ja det kan du vælge.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2012 - 17:47 #8
Når du vælger at formattere drevet, beder den dig om at navngive det og vælge filsystem (det er blot et menuvalg) og så om den skal ekspres- eller normalformattere. Så det kommer nærmest af sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 17:49 #9
#6 Jeg skriver ikke om security. Med sikkerhed mener jeg, at der efter en alm. formatering kan ligge data på disken, som driller. Somme tider kan det endda være nødvendig at bruge et program som f.eks. Killdisk for at overskrive disken.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 17:50 #10
@CRKrogh  Hvorfor lægger du et svar?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. februar 2012 - 17:57 #11
Fordi han spørger til hvordan han får disken formatteret til NTFS når han nu ikke kan konvertere den. Det har jeg svaret på - det er da ikke så svært, vel? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 18:03 #12
Prøv at læse reglerne! Man lægger et svar HVIS man bliver bedt om det.
Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
08. februar 2012 - 18:04 #13
Jeg takker for hjælpen, tager lige back-up af de hele. Så vender jeg tilbage med om det hjalp :-)
Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
08. februar 2012 - 20:37 #14
Det virker sgu! :-) Takker mange gange.