Avatar billede zebob Nybegynder
06. august 2001 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win95 på D-drev.

Jeg har købt en computer som kører Win ME.
Desværre kan mit økonomiprogram ikke finde sine data
under Win ME.
Min harddisk er delt op i C og D.
Kan jeg installere Win 95 på D-drevet uden at det
ødelægger Win ME på C-drevet?
Jeg har så tænkt mig at starte computeren i DOS-tilstand, gå til D-drevet og starte Win95 og køre
mit økonomiprogram herfra. Keine hexerei oder was?
Avatar billede msmows Nybegynder
06. august 2001 - 15:11 #1
Desværre ikke, Win95 skal boote fra C. Hvilket økonomiprogram er der tale om? Nogle kan ikke bruges på partitioner over en bestemt størrelse (hvilken størrelse afhænger af programmet).
Avatar billede zebob Nybegynder
06. august 2001 - 15:21 #2
Programmet er Winfinans Pro.
Problemet er at data ligger i Acces-format og jeg
tror at problemet er den nyere driver i Win ME.
Har prøvet at kopiere den gamle driver over men
Windows erstatter den med det samme med den nye
driver.
Avatar billede Beach Mester
06. august 2001 - 15:54 #3
Hvis du installere en bootmanager kan du kører lige så mange versioner af windows som du ønsker!
Så find dig en bootmanager på nettet og installer den. Den kan så forklare dig hvordan og hvor du kan installere de forskellige styresystemer.

//Beach
Avatar billede bnau Nybegynder
06. august 2001 - 16:08 #4
Jeg er ret sikker på at det godt kan lade sig gøre, det nummer dér. Under installationen af Win95 bliver du bedt om at bekræfte at installere i standardbiblioteket c:\\Windows. Det ændrer du så bare til D:\\Windows.
Jeg er ret sikker på at have læst i noget materiale fra Microsoft, at det skulle fungere.
Avatar billede Beach Mester
06. august 2001 - 16:32 #5
>>>bnau
Hvis man \"bare\" smider en windows ind på en anden partition så vil maskinen stadig boote på C da command.com ligger der. Hvis pludselig der ligger en anden command.com så går der ged i den!

Så en bootmanager der flytter rundt på startfilerne for en er løsningen.

//Beach
Avatar billede msmows Nybegynder
06. august 2001 - 16:38 #6
>beach - godt svar!!
Winfinans bruger en access-runtimedel, det burde ME ikke ændre på. Hvilken version af Winfinans er der tale om?
Avatar billede zebob Nybegynder
06. august 2001 - 20:33 #7
Det er version 8.2