Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 15:39 Der er 38 kommentarer

Ekstern HDD ikke initialiseret - Hjælp

Hej.

Jeg har en en WD 2tb usb 3.0 Hdd, hvor den usb'en blev hevet ud af computeren mins den var i gang. efterfølgende ville den ikke komme frem når man satte den til. nede i proces linien under sikker fjernelse ar hardware kommer type navnet frem, men hverken det navn jeg har kaldt den eller drevbogstavet. har haft den liggende på en hylde noget tid og ikke vidst hvad jeg skulle gøre med den fordi jeg har en masse data jeg for alt i verden vil prøve at undga at miste.

igår prøvede jeg at sætte den og så startede den fint op og jeg havde adgang til alt på den, jeg kørte CHKDSK og den sagde at der var ingen fejl på enheden.

men efter jeg fjernede en anden USB Hdd fra min computer forsvandt den igen og den vil ikke komme frem igen når jeg åbner diskhåndtering står det at den ikke er initialiseret og at jeg kan vælge følgende partition muligheder MBR eller GPT.
jeg har ikke gjort noget endnu af frygt for at ødelægge mulighederne for at få fat i de ting der ligger på den.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 15:53 #1
Du har mistet filtabellen - gendan tabellen med TESTDISK
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 16:10 #2
okay vil jeg prøve. det overskriver ikke noget af det der ligger på? på deres download side er win 64 bit streget over. kan jeg bruge det der "bare" er til windows?
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 16:30 #3
TESTDISK kan ikke finde harddisken. :(
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 16:49 #4
Hvis HDD er i orden og tilsluttet rigtigt, kan Testdisk også finde den.
Men du kan for nemheds skyld prøve dette gratis program. Man går ind for oven unden "Wizard" Partition recovery wizard og vælger Auto. Hvis det bare er partitionstabellen som mangler, bliver den fundet. http://programmer.downloadcentral.dk/?EASEUSPartitionMasterHomeEdition/GenskabelseAfData/Diverse/3564
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 16:56 #5
Ps. Husk at aktivere det "V" formede ikon, "Aply changes" hvis partitionen findes.
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 16:56 #6
det program kan ikke finde den.
når jeg åbner diskhåndtering kommer den med meddelsen om at jeg skal initialisere en disk før logical disk manager kan få adgang til den.. dette har jeg ike gjort. skal jeg gøre det?
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 16:59 #7
@valbycom
den siger at jeg ikke har noget Unallocated space.
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 17:12 #8
R-studio kan finde drevet men alle mulighederne er grå(kan ikke trykke på dem)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 17:17 #9
Initialisere disken? Det er jo noget man gør første gang man bruger en harddisk. Det ved jeg ærlig talt ikke om man kan med en HDD som allerede er i brug, eller om hvad der sker med dine data. Jeg har aldrig set det problem før. Når det går helt galt plejer man at få at vide, at disken er uallokeret og om man vil formatere.
Men det ved helgec sandsynligvis og han kommer vel på banen igen.
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 17:28 #10
okay. må bar vente så :) men burde kunne lade sig gøre tænker jeg for har jo lige set det hele var der og også afspillet noget video der fra. og så lige pludselig var hdd væk.:(

men tak for forsøget:D
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 17:40 #11
Ok, det bliver da spændende. Jeg kikker så lige på det der R-studie du skriver om, det kender jeg ikke. Plejer at bruge Paragon.
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 17:48 #12
gør jeg heller ikke men læste på en anden side hvor der var nogen der forslog det.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 17:52 #13
Vedr. TESTDISK - hvis du kører Vista eller Windows 7 skal du højreklikke og køre som administrator
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 17:58 #14
har jeg også prøvet. det starter også fint op og finder mit C drev og mit usb internet men ikke den hdd der er problemer med
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:01 #15
Hvis harddisken kan ses i DISKHÅNDTERING finder TESTDISK den også
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 18:06 #16
nej desværre.
men kan det være fordi jeg har win 64bit som jeg skrev tidligere?.
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 18:10 #17
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:20 #18
Jeg kan da ikke se din problem-disk i DISKHÅNDTERING på det link du henviser til
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:21 #19
Åh det er måske disk 2 ?? det ser helt forkert ud
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:24 #20
Prøv at brænde en Live-cd f.eks. KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.iso - brændes som bootimage - boot op på disken  og se om den evt. kan finde disken
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 18:25 #21
ja det er disk 2.:)
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 18:29 #22
okay vil jeg prøve at gøre, hvad skal jeg så gøre der fra?
skal til at ud af døren nu men vil prøve at gøre det når jeg kommer hjem. evt andre forslag hvis det ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:30 #23
Det hænger måske sammen med (easeUS)"den siger at jeg ikke har noget Unallocated space. " Og når jeg åbner diskhåndtering kommer den med meddelsen om at jeg skal initialisere en disk før logical disk manager kan få adgang til den." ? Derfor E. ?
Avatar billede recovery Nybegynder
06. februar 2012 - 18:32 #24
E?  i linket? det er mit usb internet
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2012 - 18:43 #25
Nå ok:) Måske skulle du prøve at se hvad HDsentinel siger om disken. Programmet virker selv om har nøglen. http://www.hdsentinel.com/dl.php
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 16:24 #26
Fandt du ud af noget?
Avatar billede recovery Nybegynder
13. februar 2012 - 13:06 #27
hej. mit internet har været nede:(

prøvede med HDsentinel. den kunne ikke få fat i den. altså den listede HDD'en men den kunne ikke give nogle oplysninger.

Ang knoppix. hvad er det jeg skal gøre. har lave en boot cd og bootet op på den men kan ikke finde den på den måde. vil du have at jeg skal prøve at køre testdisk når jeg er i linux?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 23:43 #28
Det ser ud til at helgec har glemt dig:) Nå men med Knoppix kan du se dine diske og partitioner. Hvis problemdisken ikke ses der, så er det bare det. Jeg har ikke set noget lignende, men nået her til tror jeg ikke du kan komme i kontakt med den disk uden at initialisere den. Og hvad sker der så? Det aner jeg ikke, så det er et eksperiment som kan gå galt. På den anden side er der intet der går, så der er vel ikke noget valg?
Avatar billede recovery Nybegynder
14. februar 2012 - 00:18 #29
hvor henne i knoppix skal jeg kunne se den? kender ikke så meget til det. inde i desktop ude til venstre kan jeg se computerens HDD og en usb HDD jeg har sat til. men ikke min problem HDD.

er der ikke andet at gøre?? burde der da næsten være når den bar forsvandt. den har jo ikke engang fået noget slag eller lyn. den valgte bare ikke at virke..:(
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 01:06 #30
Ok du kan se computerens HDD men ikke problem disken. Det er simpelhen fordi den ikke kan ses af Knoppix.
Det er muligvis printpladen som fejler. En printplade kan ombyttes med en speciel skruetrækker, men der er et alvorligt problem, nemlig at få fat i den rigtige printplade. Og med den rigtige menes en som er helt nøjagtig magen til i ordets egentlige forstand. Men kan man få fat i en sådan, er det ikke noget problem at skifte printet.
Her kan du se det på en youtube. Problemet her er godt nok et andet, en klikkende HDD, men det er helt lige meget. Det han viser er, hvordan man skifter en printplade.http://www.youtube.com/watch?v=PoVBHG4kajA
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 01:09 #31
Ps. læg mærke til, at han ikke berører pladen med fingrene.
Avatar billede recovery Nybegynder
14. februar 2012 - 02:14 #32
hvor kan man købe sådan. hvor meget ville det evt koste at få en til at gøre det??
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 08:24 #33
Jeg har ikke glemt dig, men har også andet at se til - du kan ringe til mig 64 64 77 82 - send mig først en mail så vi kan aftale et tidspunkt
helgec@bbsyd.dk
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 12:46 #34
#32 Jeg forventer du ringer til helgec, så der er ingen grund til at jeg uddyber print spørgsmålet her.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 01:07 #35
Fandt I ud af noget?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 08:54 #36
Jeg har ikke hørt fra spørger så det er nok det sædvanlige
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2012 - 12:36 #37
Ak-ja! Med mindre spørgers internet er gået ned igen ? (#27) Men så burde han havde kontaktet dig telefonisk. Jeg begriber ikke, hvis han ikke tager imod det tilbud, når nu hans data er så vigtige.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2012 - 00:16 #38
Jeg ved selvfølgelig ikke om spørger over hovedet vil vende tilbage til sit spørgsmål på et senere tidspunkt. Men sådan gider jeg ikke at lege. Jeg afmelde overvågning af spørgsmålet.