Avatar billede Samirgzz Nybegynder
06. februar 2012 - 12:09 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Packard Bell bliver varm !!!

Jeg har en bærbar Packard Bell LJ 61

den køre på win 7.

Den bliver utrolig varm uden jeg laver særlige ting på den. hvis jeg bare kigger runt på nettet eller ser en youtube video bliver den meget meget varm, den slukker af og til. nogen der ved hvad jeg kan gøre ved problemet ?

Jeg har støvsuget den så meget som muligt. er det muligt at skifte blæseren eller CPU'en til noget bedre/mindre varmeafgivende ?

Tak.
Avatar billede KHHP Juniormester
06. februar 2012 - 12:13 #1
Hvor ny er din maskine?
Kunne man få at vide hvilken CPU den kører med lige nu?
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
06. februar 2012 - 12:20 #2
den er købt for 2 år og 2 mdr siden.

AMD Turion X2 RM-75  Dual Core  2,2 GHz
Avatar billede KHHP Juniormester
06. februar 2012 - 12:25 #3
Personligt er jeg ikke særlig glad for AMD-maskiner, da jeg har erfaring med at temperaturen i en sådan maskine bliver mere end det dobbelte af en Intel-maskine.
Når den er 2 år gammel, så går jeg ikke udfra at du har nogen garanti på den.
Det er ikke muligt at skifte CPU'en til en mindre varmeskabende en, da din PC er bygget til at køre på den hardware den er leveret med.
Jeg har selv prøvet det en gang, dog var dette med en Intel-maskine, og her isatte jeg en CPU som ikke kunne køre på min maskine. Dette resulterede i at jeg "aflivede" mit bundkort.
Det eneste du kan gøre er at du enten selv, eller en du kender, som har forstand på det, skiller din pc fra hinanden, og renser køleren grundigt, samt at du tjekker at der ikke sidder noget i vejen som kan blokkere for luften.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
06. februar 2012 - 12:30 #4
ok, jeg har prøvet kigge lidt på nogle dele, CPU'er / blæser osv. men det noget kompakt **** man skal pille med. den er sendt ind til reparation, da fejlen er sket før. hvis ikke de kan/vil hjælpe må jeg selv skille den ad og rense alt hvad der er. kender du måske nogen gode link der viser hvordan man skille den ad ? ( min første gang bliver det )

OG..... hvilken mærke skal jeg kigge efter, ( som kan trække par spil )... hvis du har en mening / erfaring om det ...

tak.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. februar 2012 - 15:20 #5
prøv at checke om den virker støvet i luft indtaget måske skal den have en mindre støvsugning (Slukket Tilstand)

du kan jo prøve at hente http://www.filehippo.com/download_speedfan/

programmet kan checke/vise hvor varm din pc bliver
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 15:41 #6
Når du renser blæseren er det vigtigt du får det snavs væk der kommer løs inde i blæseren.
Hvis du tager en stuvsuger, hvor du på en måde bægrænser sug, og sætter den til at suge der hvor blæser suger ind, og du tager en dåse med trykluft og puster forsigtigt der hvor blæser blæser ud, skulle du kunne få nullermændene ud. Du må ikke blæse/suge kraftigt ind i systemet, da lejer i blæser kan tage skade.
Gør det nænsomt.
Vi har en Hp DV6 herhjemme som jeg gjorde dette med. Temp. faldt 15 grader fra 80 til ca 65.
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
08. februar 2012 - 10:13 #7
1000 tak for tips, jeg har bare renset den så meget jeg kunne
( men kan se det måske ikke var nok ). Jeg vil prøve igen som beskrevet og prøve det program der overvåger hvor varm den bliver.'

i må gerne lave et svar. så jeg kan give P og lukke denne tråd.

1000 tak endnu en gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2012 - 17:27 #8
Svar (til deling med andre i tråden)
Avatar billede KHHP Juniormester
09. februar 2012 - 10:32 #9
Her har du svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. februar 2012 - 11:21 #10
et svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. februar 2012 - 11:22 #11
ups skulle være et svar - men rettet så hermed svar
Avatar billede Samirgzz Nybegynder
09. februar 2012 - 12:35 #12
Yes :)tak.