Avatar billede Alloy59 Nybegynder
05. februar 2012 - 11:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ny kraftig studie-bærbar - men hvilken?

Hej derude,

Da min 5 år gamle Zepto snart ikke kan mere, er det ved at være tid til at skifte den ud.

Jeg er pt. i gang med at uddanne mig til maskin og produktions ingeniør og skal derfor bruge en computer der kan lidt af hvert, da den bl.a. skal bruges til CAD og FEM programmer, men selvfølgelig også lidt forskellige spil efter skoletid :)

Jeg har følgende krav:
15"-16" skærm
i7 processor
min. 8GB ram
og et fornuftigt grafikkort

Den skal desuden være nogenlunde robust, da den skal transporteres i en taske flere gange dagligt til og fra universitetet.
Hvis den derudover kunne have en full-HD skærm, SSD harddisk og Windows 7 medfølgende, ville det være et plus.

Budget: ca. 13.000,-

Jeg ved det måske er høje krav, hvilket er grunden til at jeg poster et spørgsmål herinde, da jeg håber på at der sidder nogle herinde der kan fortælle mig hvilken bærbar jeg skal vælge.

Jeg har forsøgt mig på EDB-priser, men syntes ikke rigtig jeg kunne finde en der passede ind i mine krav.

Jeg havde faktisk købt en MM-vision notebook, men på trods af de vanvittige specs. til forholdsvis lav pris, blev jeg så skuffet over bærbarens 'case'/kvalitet, samt en kæmpe oplader, at jeg valgte at sende den retur.

Håber der er en herinde der kan hjælpe? - På forhånd tak
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 11:54 #1
fornuftigt grafikkort? Det er et vidt begreb! Vil du spille på den?
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
05. februar 2012 - 11:59 #2
tjaa, det er bare svært at skrive noget specifikt for et grafikkort?

Som der også står i teksten, så skal den også kunne spille spil.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 13:31 #3
Hvilke spil? Er det pixiline eller BF3?

Normalt anbefaler jeg ultrabooks til studerende pga. deres lave vægt, som gør dem nemme at transportere, men ultrabook og 15-17 tommer hænger ikke rigtig sammen. Er det vigtigt med den skærmstørrelse?

Er det den her MM vision du har haft? http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=notebook&type=notevision&varenr=700900010 Det er mit bedste bud! Den render op i knap 12.000 med OS og SSD.
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
05. februar 2012 - 13:49 #4
Hmm du skal have tak fordi du forsøger at hjælpe, men du kunne godt holde en mere sober tone..

Som jeg også skriver, og du umiddelbart også har læst, har jeg haft en MM-vision notebook og grunden til at jeg sendte den tilbage var computerens byggekvalitet og unormalt store lader. Jeg tvivler på at det ændre sig ved at vælge en anden MM-vision notebook?
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 15:23 #5
du kunne godt holde en mere sober tone..
Ikke forstået?? :)

Hvis du gerne vil have hjælp, så svar lige på mit spørgsmål. Det vil gøre det meget nemmere: Hvilke spil vil du spille???
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
05. februar 2012 - 15:30 #6
Hvor mange ingeniør studerende kender du der spiller Pixiline?
Desuden virker din brug af udråbstegn og 3 gange spørgsmålstegn meget påtrængende/voldsomt.

Spil som f.eks. BF3 eller Diablo 3
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 15:58 #7
Hvor mange ingeniør studerende kender du der spiller Pixiline?
Overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

Desuden virker din brug af udråbstegn og 3 gange spørgsmålstegn meget påtrængende/voldsomt.
Det beklager jeg meget. Det skal den bestemt ikke :)

Synes virkelig du skal tage den MM vision. Den kan også bruges til BF3. MM Vision er et godt og anerkendt mærke.. Jeg kan dog godt prøve at finde en anden.
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
05. februar 2012 - 16:05 #8
Som sagt har jeg haft en MM-vision computer hjemme, og var skuffet over kvaliteten af "casen".

Syntes ikke det skal være sådan, at man er skuffet hver gang man tager den op af tasken, når man bruge 13.000 kr. på den. Bruger trods alt min computer nærmest 50% af den tid jeg er vågen.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 16:12 #9
Nej du skal selvfølgelig være glad for den!

Det er svært at finde noget med SSD. Dog er der de her tre som har en hurtig HDD (7200 prm). Det giver jo også mere plads end de små SSD'er: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5812297;5490341;5516977
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2012 - 20:18 #10
Alloy er du sød at lukke her?
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
09. februar 2012 - 20:32 #11
ville gerne, men ved ikke hvordan?
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2012 - 21:23 #12
Ved at bede dem der har hjulpet om at lægge et svar og acceptere det.