Avatar billede CPHL Nybegynder
04. februar 2012 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

dynamik i excel -> online

Hej med Jer,
Jeg har søgt herinde, men ha rikke kunne finde noget med det. Men ved heller ikke helt hvad jeg skal søge, og om jeg søger på de korrekte ting :-/

Mit spørgsmål

1 ganske almindelig webside lavet i html

Jeg har så et regneark i excel, som ligger på siden så det kan downloades. Indholdet i det her regneark er dynamisk.

Dvs. Man kan i toppen af arket vinge nogle muligheder af, så ændre tallene sig i resten af arket så det passer til de muligheder man har vinget af.

Kan jeg, på nogen måde lægge det her ark op til visning, altså ikke til at downloade, men til visning, hvor denne vingen af også virker?

Jeg er klar over at jeg "bare" kan lave en database og bare lige lavet noget php og noget andet sprog jeg ikke kan, så.. det kan jeg ikke ;-)

Derfor vil jeg prøve at finde ud af om det på nogen måder er muligt at få det lagt på siden, hvor dynamikke stadig virker.

Snakker jeg helt sort?
Det håber jeg ikke ;-)

Der er point til den der kan svare, og hvis svaret er ja, hjælpe mig videre med hvordan jeg kan få det ud i livet ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2012 - 21:01 #1
Google Docs?
Avatar billede CPHL Nybegynder
04. februar 2012 - 21:02 #2
Hvad er det?
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2012 - 21:13 #3
Avatar billede CPHL Nybegynder
04. februar 2012 - 21:23 #4
Jeg er ikke helt med...
JO altså, jeg kan godt se hvad det er (tak for linket).. Men så loader jeg det jo op til google, og man skal bruge for at få vist et excel ark f.eks. er til google. Hvordan får jeg det så vist på en hjemmeside?
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2012 - 11:45 #5
Jeg ved ikke om Google Docs kan integreres på en eller anden smart måde via et API eller lignende - men ellers må en iframe være vejen frem.
Avatar billede CPHL Nybegynder
13. februar 2012 - 09:34 #6
Det blev iframe.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede CPHL Nybegynder
13. februar 2012 - 09:34 #7
Hov.. kan jeg få et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2012 - 22:19 #8
selvfølgelig - svar :)