Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
04. februar 2012 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbinde flere switche

Hej
I mit hus får jeg netforbindelse via dansk kabel tv. Det kommer ind til en Motorola sbv 5121 Cable Modem. Dertil har jeg pt tilsluttet en Topcom Skyr@cer wbr 254G. Det giver mig trådløst net i huset samt 4 frie huller til netkabler som jeg bruger til kablede pc'er. Nu er mit problem at jeg skal have kablet en pc mere. Jeg vil derfor gerne sætte en switch mere op.
1. Hvor skal den sidde. Imellem Motorolaen og Topcom eller efter Topcom.
2. Kan man bruge en almindelig netkabel til at forbinde dem med?

Hvis jeg så trækker en netkabel fra den sidste del (Switch eller Topcom) ud i det rum hvor den ekstra pc skal tilsluttes kan man så klippe stikket af netkablet og så lave et fast stik i væggen hvorfra man så forbinder fra stikket til pc'en med en almindelig netkabel. Hvis man kan skal det så samles som kablet var eller skal der laves et krydskabel. Må indrømme at jeg har ikke så meget styr på de to forskellige kabler om hvornår man bruger hvad eller det kun var i "gamle" dage.
Håber der er en der har en forståelig løsning :-)
Avatar billede Broxigar Praktikant
04. februar 2012 - 18:18 #1
Hvorfor i al verden skulle det være krydskabel når det er fra en switch til en computer? Det har det aldrig været, ej heller i "de gamle dage".

Du skal trække kabel fra din Topcom, til en ny switch, og så videre fra den switch til de nye computere du vil have på netværket.

Det skal ikke være en router, men bare en almindelig switch (ej heller en hub)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. februar 2012 - 19:24 #2
Køb en Zyxel 8port gigabit switch og sæt den til din skyracer med et kabel (krydset eller lige er ligegyldigt, da den har Auto-MDI).
Flyt alle de andre kablede computere over i Zyxel switchen, da den er hurtigere og du kan ligeså godt udnytte den hastighed.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=453354&q=zyxel
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
11. februar 2012 - 17:39 #3
Broxigar læg et svar :-)
Avatar billede 7vw2zd37 Nybegynder
19. maj 2012 - 20:53 #4
lukker den selv så