Avatar billede Sovi Nybegynder
04. februar 2012 - 13:30 Der er 8 kommentarer

Ny bærbar til studerende

Hej
Jeg vil købe en ny bærbar, min gamle er tung og langsom så mine største krav er at den nye er let, hurtig og har lang levetid på batteriet. Derudover har jeg brug for at den har indbygget mikrofon. Jeg vil kunne give 7000 kr. for en ny computer.

Jeg håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt for tabt i denne verden med en masse tal og bogstavskombinationer.
mange tak!
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 13:46 #1
Den skal slet ikke bruges til gaming?

Hvis ikke, skal du have fat i en Asus Zenbook: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-zenbook-ux21e-kx004v-id-5635103.aspx
OBS: Den har SSD. Det gør den superhurtig, men der er kun 128 GB plads, så måske skal du have en ekstern HDD el.lign.
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 13:48 #2
Du skal måske også være opmærksom  på at skærmen kun er 11,6". Det er ikke meget hvis du er vant til 15,6, men til gengæld vejer den meget lidt!
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 13:52 #3
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 13:54 #4
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2012 - 13:56 #5
Avatar billede Sovi Nybegynder
04. februar 2012 - 15:11 #6
Tusind tak for jeres svar..
Jeg havde også selv kigget lidt på en Asus, jeg kan bare ikke regne ud om de er robuste nok?
Jeg har fundet tre Asus modeller med ca. 1000 kr til forskel, kan i sige mig og den pris forskel vil gøre særligt meget i mit tilfælde? Hvis man streamer nyhedsudsendelser er grafik kortet da vigtigt?
En skærm på 13'' virker umiddelbart som nok, men jeg kan ikke gennemskue hvor man kan se om det er skærme som kan bruges udendørs?

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/525223/ASUS-Zenbook-UX21E.html

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/507247/ASUS-U36SDRX287V.html

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/507246/ASUS-K53ESX1138V.html
Avatar billede buttwipe Juniormester
04. februar 2012 - 15:39 #7
De grafikkort der er nævnt her kan sagtens er kraftige nok til at aflaste cpu'en ved streaming af Flash.
I sig selv betyder grafikkortet ikke noget til den slags. Det aflaster bare cpu'en, så den kan bruges til andre ting.

Når man taler om at en skærm er svært at se noget på udendørs (i solskin) er det lysstyrken og om skærmen er blank der menes. Stort set alle nye skærme er lysstærke nok så du skal vælge en der er mat eller "non glare" hvis du vil bruge den meget udendørs.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 16:15 #8
#6: Tag nummer nummer et eller tre. Nummer et pga. dens SSD (det er samme modelserie som den jeg foreslår i #1) og nummer to pga. dens i7 processor.