Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 13:48 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Hvad skal man vælge?

Hej,

jeg skal ha\' mig en fast og rimelig hurtig internetforb., men jen syns\' sgu det er en jungle. Jeg syns\' også at 400,- kr./md. er lige lidt i overkanten..... måske.

Hvis det er ADSL, hvem er gode og billige? Jeg har kigget på Orange 512k, men det er stadig lidt dyrt. Jeg har også set på www.intercitynet.dk.

På forhånd tak.

Vh
Doz
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 13:50 #1
her kan du sammenligne:
http://www.xdslinfo.dk/index_test.htm
Avatar billede prof2 Nybegynder
06. august 2001 - 13:51 #2
De fleste ADSL priser er ens lige for tiden. Det er så leverings tiden man skal kigge på. Men hvis du synes 400/MD er dyrt, er ADSL ikke noget for dig endnu.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 13:52 #3
du kan iøvrigt også checke hos alle udbydere på en gang, om d kan få ved dem.

Nederst i højre side er pristabellerne
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
06. august 2001 - 13:54 #4
Hvor bor du henne? Måske er der mulighed for tilslutning af kabel i dit område... det er også en god/billig løsning.

::sunlock.dk::
Avatar billede hope Nybegynder
06. august 2001 - 14:04 #5
*** fatter ikke folk ikke bare kan \'nøjes\' med stofanet til 200/md........ der skal i hvert fald noget downloading til for at komme over 200 kr, men wtf, hvis nogen synes de HAR brug for så meget.....
Avatar billede hope Nybegynder
06. august 2001 - 14:05 #6
ups ovenstående skulle bare have været en kommentar *sorry*
Avatar billede zhark Nybegynder
06. august 2001 - 14:08 #7
Prøv at overveje kabelnet(hvis altså du har muligheden? Stofa har tilbud mange byer, jeg har GVD (Aalborg) 175kr mdl. for fri brug 512/512

Det koster lidt i oprettelse, men - det er vejen frem alligevel, så du kan lige så godt starte nu.
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2001 - 14:10 #8
doz

Selv kører jer Cybercity, og er godt tilfreds med dette. se evt. linket herunder, for at se ders prisleje. Det kan være meget, at skulle give små 400 kr. pr. måned, men det er vel altid muligt at ligge ud med en relativ lille forbindelse, og så altid opgradere efter behov.

http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/

/Robotten
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:11 #9
sunlock.dk>> i Ølstykke.
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:12 #10
hope>> jeg tror ikke jeg kan få StofaNet hvor jeg bor.
Avatar billede zhark Nybegynder
06. august 2001 - 14:23 #11
Har du kabel TV nu skulle der ikke være problemer.
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:29 #12
zhark>> jep, den store pakke. Er der ingen form for begrænsninger med kabel?
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2001 - 14:36 #13
zhark

http://www.oncable.dk/?UniversID=140&News=42

...har selv kabel tv, og har af den grund også undersøgt dette som en mulighed...
Avatar billede zhark Nybegynder
06. august 2001 - 14:37 #14
doz>
Nu drejer det sig om at finde ud af hvem der \"sidder på\" dit kabel? Hos mig er det Antenneforeninge GVD og de havde før Stofa, men overtog selv Internet og kom med et kanon tilbud... det gør Stofa (efterhånden) også der hvor de styrer det, så - igen: Det er vejen frem både for Internet og telefon!
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:39 #15
zhark>> vi har vist vores egen antenneforening.
Jeg har forresten også kigget på en samlet løsning til hele bebyggelsen. Vi er 43 lejligheder-
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:41 #16
Har I kigget på produktet fra www.intetcitynet.dk?
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:47 #17
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2001 - 14:48 #18
www.intercitynet.dk    *s*

Er det ikke nogle voldsomme priser, for den nødvendige hardware? Og ikke mindst, når der pt. kun loves en hastighed på ca. 256 kb.?

Selv har jeg lånt en router af min ISP til min ADSL forb.
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2001 - 14:51 #19
Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge, om der var en rå kobber forb. op til dig, så du kan få en Xdsl (eller evt. ISDN - dog ikke noget jeg har den store kendskab til) forbindelse op at køre. Den kan du hos de fleste udbydere også tages med dig igen, når du flytter. Det er nok lidt sværere med noget antenneudstyr...
Avatar billede doz Nybegynder
06. august 2001 - 14:53 #20
robotten>> jo jeg syns\' også det er noget dyrt udstyr. Jeg kontaktede dem og spurgte om hvad fremtiden med udstyret kunne byde på og de svarede op til 11mb/sek..
Avatar billede robotten Praktikant
06. august 2001 - 15:12 #21
tjooo...  bredbåndet ligger jo pt. på max 2 mbit, men så er der jo lige prisen, der skal tænkes på. Det bliver nok ikke billigere, set prismæssigt i forhold til hastighed - både for bredbånd og trådløs forb.

Men det må du jo undersøge, så...
Avatar billede doz Nybegynder
07. august 2001 - 13:12 #22
robotten>> du må sende som svar hvis du vil ha\' point.
Avatar billede robotten Praktikant
07. august 2001 - 14:12 #23
Det er ok, her er et svar *s*

/Robotten
Avatar billede robotten Praktikant
08. august 2001 - 09:54 #24
doz>> takker :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
08. august 2001 - 11:34 #25
takker for point