Avatar billede Forsejtildig Nybegynder
03. februar 2012 - 17:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP konflikt

Jeg sidder i øjeblikket og roder med en trådløs printer, og jeg bliver ved med at få at vide at forbindelsen er begrænset, grundet manglende IP adresse kompatibilitet.

PC: 10.0.0.77
Printer: 169.254.161.236

Så spørgsmålet er: Hvad skal jeg ændre printerens IP adresse til så den bliver kompatibel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2012 - 17:24 #1
Du kan sikkert ændre den til 10.0.0.254 - med mindre selvfølgelig det er en adresse, der allerede anvendes. Bedre, formentlig, at få adressen hentet med DHCP, som tilsyneladende ikke virker hos dig.... hvorfor mon?
Avatar billede Forsejtildig Nybegynder
03. februar 2012 - 17:41 #2
Ved ændring til 10.0.0.254 registrerer pc'en den som 0.0.0.0.

Fisk, har du et bud på hvorfor DHCP'en ikke bare tildeler en fungerende IP?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2012 - 18:59 #3
Kan den se dit trådløse netværk?
Avatar billede Forsejtildig Nybegynder
03. februar 2012 - 19:26 #4
Jep og den er også logget ind, den får tildelt IP 169.254.161.236

Standard troubleshooting beder mig genstarte printeren så den kan få en fungerende IP men jeg bliver ved med at få den samme fejlmelding.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2012 - 20:02 #5
169.254.x.x adresser tildeles når man ikke automatisk kan få en IP-adresse fra en DHCP-server. Det er derfor jeg ikke er sikker på, at den ser dit netværk.

Men jeg kan ikke gennemskue, hvad der er galt.