Avatar billede irminger Praktikant
02. februar 2012 - 21:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Geocoding - fysisk adresse omregnet til decimal bredde/længegrad

Hej
Jeg er igang med en lille opgave hvor jeg på baggrund af en fysisk adresse fx. blåbærvænget 22, 5000 Odense, ønsker at udtrække længdebredde grad eller decimaltallet for samme. Der er en masse sider på nettet fx (http://www.kenjikojima.com/jikankei/map.html) hvor man kan gøre dette, men jeg ønsker ikke interaktivitet med en gui hvor jeg skal indtaste dette, men derimod at løbe fx et array igennem med adresser og få returneret ovenstående.

Jeg kan se at google maps har et API - men jeg kan ikke rigtigt gennemskue hvordan jeg får returneret ovenstående - jeg kan sagtens taste een adresse ind og få den vist på et kort, men ønsker at få returneret koordinaterne.
Nogen gode bud?

tak!!

- irminger
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 22:08 #1
<ole>

Her er referencen over Google Geocoding API. Du kan selv vælge, om du vil have returneret resultatet som XML eller JSON - og der er flere simple eksempler

/mvh
</bole>
Avatar billede irminger Praktikant
03. februar 2012 - 17:07 #2
Lige hvad jeg havde brug for... tak - sæt den som et svar, så skyder jeg dig nogle points.

- irminger
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2012 - 17:45 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede irminger Praktikant
03. februar 2012 - 21:22 #4
:o) det er så iorden. Men tak for hjælpen !!
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2012 - 21:26 #5
Selvtak  =)