Avatar billede chrisser1234 Nybegynder
02. februar 2012 - 18:44 Der er 3 kommentarer

commodore 64c video problem

hej jeg har lige fået fat i en commodore 64c. den virkede fint første gang . men anden gang da jeg skulle tænde den, viste den sort skærm selvom power lampen lyste (lys dioden). kan det skyldes dårlig video chip eller noget andet?
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
03. februar 2012 - 15:25 #1
Er den sat til antennestikket i tv'et?

Som standard var en c64 leveret et kabel der havde et phono-agtigt stik på den ene ende og et antennestik på den anden. Hvis du skal bruge composite signal, skal du have fundet/lavet en converter fra 5-pin DIN til composite...
Avatar billede chrisser1234 Nybegynder
03. februar 2012 - 18:10 #2
har prøvet begge porte. den viser kun sort skærm.
Avatar billede chrisser1234 Nybegynder
05. februar 2012 - 09:08 #3
jeg har løst det.