Avatar billede sims213 Nybegynder
01. februar 2012 - 20:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertering af lyd signal

Hejsa!

Er det muligt at konverterer:

TosLink -> Analog (med højre/venstre)

Grunden til at jeg spørger er at jeg muligvis snart får et nyt headset. Headsettet har mulighed for at lade et andet signal køre igennen når headsettet ikke bruges, så man ikke skal til at skifte kabler om hver gang man vil høre lyd fra højtalerne i stedet for headsettet. Problemet er bare at min højtaler anlæg ikke er helt nyt  og derfor ikke har digitalt input, men kun analog. Og da headsettet kun kan køre signalet videre via TosLink, bliver jeg nødt til at få lavet signalet om til et analogt med højre/venstre.

Her kan man se hvad man kan slutte til headsettet:
http://www.google.dk/imgres?q=astro+wireless+mixamp&um=1&hl=da&sa=N&biw=1600&bih=757&tbm=isch&tbnid=7tL3W4UVWYHEHM:&imgrefurl=http://www.limexb360.co.uk/product/Astro_Gaming_Wireless_MixAmp_5.8_ASGMA5.8&docid=HqGfgYreJqwsUM&imgurl=http://www.limexb360.co.uk/pub/files/Astro%252520images%2525202/2010%252520New%252520Astro%252520Lines/.thumbnails/1288641497_mixamp_58_connect_1__w450_h400.jpg&w=400&h=400&ei=CoYpT-KZB4rEswbnmrGpAQ&zoom=1&iact=rc&dur=322&sig=116582902659719796661&page=1&tbnh=130&tbnw=130&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=53&ty=65

Har undersøgt lidt om det og det ser forholdsvist dyrt ud (omkring 250-400 kr for en adapter), så ville høre om det kan gøres på en billigere måde?

Jeg er samtidig heller ikke helt sikker på om jeg overhovedet behøver at køre lydsignalet til højtalerne igennem headsettet, altså mener om man kan have flere lydudgange aktive på tv'et samtidig? Mit TV har TosLink og Analog (højre/venstre)udgange og 3.5 mm hovedtelefonstik. Lige PT kører mit højtaler sæt altså over den analoge udgang, og headsettet vil komme til at køre over den digital/TosLink udgang, så kan de to godt være aktive på samme tid, eller vil det stadig kræve at man byttede rundt på nogle kabler?
(Med en adapter vil setup se sådan her ud:
TV -> Headset -> Adapter -> Højtaler anlæg)
Avatar billede sims213 Nybegynder
30. juni 2012 - 12:27 #2
Ej hold nu op, tusind tak for hjælpen allesammen.