Avatar billede AnMi Nybegynder
01. februar 2012 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Foto til sort/hvid og print

Har taget portrætfoto i farver. Skal bruge dem i s/h.
Hvis jeg laver til gråtoner, ser det godt ud på skærmen. Men det printes ud i en brunlig nuance. Skal bruges på fotopapir.
Har en HP Photosmart 7510 printer. Den kan printe i grå nuancer på fotopapir.
Hvordan løser jeg problemet
Avatar billede macintosse Nybegynder
01. februar 2012 - 14:31 #1
Det er fordi din printer ikke kun bruget sort, kan du ikke også vælge gråtoner eller sort hvid når du printer, det vil løse problemet
Avatar billede AnMi Nybegynder
01. februar 2012 - 14:46 #2
Hvis jeg vælger at printe med sort - så sidder farven ikke på fotopapiret. Farven kan gnides af.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2012 - 15:28 #3
#2.

Den slags skyldes næsten altid, at papir og blæk ikke er kompatible, eller at du bruger forkerte indstillinger på printeren.

Prøv at læse vejledningen for at finde de rigtige indstillinger og rigtige papirtyper.
Avatar billede AnMi Nybegynder
19. marts 2012 - 10:30 #4
Jeg endte med at kontakte HP Support.
Jeg fik en ny printer - der var en fejl på den første printer.

Den printer stadig ikke rigtig s/h på fotopapir. Men jeg løste problemet med at bruge kraftigt papir og printe i s/h på det. Ikke en optimal løsning. Men det virkede.
Tak for hjælpen