Avatar billede larsoslo Nybegynder
01. februar 2012 - 01:36 Der er 10 kommentarer

Ang recowery cd

Hej jeg sidder og roder med en hp pavilion dv6700 som ikke vil starte op , når jeg køre en self test i bios skriver den at jeg skal udskifte hdd , hvad så med den windows som ligger på den fra ny ? Har læst på nettet at man med recowery disk kan genskabe den medleverede windows nogen som ved noget om det ?

Har prøvet at ringe til hp for at spørge den men de siger at når pcén er over 1 år gammel så vil de ikke hjælpe mig eller svare på mine spørgsmål , er det normalt for hp at de ikke gider hjælpe ?

Har haft et problem med en acer og de ville gerne svare på mine spørgsmål selv om det ikke var garanti på den mere .
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 02:02 #1
Ja man kan geninstallere windows fra et Recovery program, men når programmet ligger på en syg harddisk, som ikke vil starte op, er der jo et problem. Det  skulle have været lagt ud på en DVD eller ekstern harddisk. Men du kan prøve under opstart at trykke på F11 eller F12 og se om du er heldig med at noget går i gang.

Ellers hvis harddisken kører, så prøv at boote op på en Live-CD som for eksempel Ubuntu eller Puppy linux. Normalt kan man derfra se ind i windows. Kan du så det, så prøv at kopiere den Eisa partition med windows over på et andet medie.

Tarvelig behandling du har fået hos HP. Deres computere har ved test også vist sig at have langt flere fejl end andre som f.eks Asus. Jeg vil slet ikke købe en computer fra HP. Nåh, sengetid!
Avatar billede larsoslo Nybegynder
01. februar 2012 - 03:10 #2
Takker for hurtigt svar og ja det må man nok sige hun var bestemt ikke særlig behagelig at tale med , da jeg sa sagde at hvis det er den service i giver så skal vi aldrig ha en hp igen og vil bestemt ikke anbefale det til nogen svarede hun at det var det ikke noget at gøre ved ..... what tænkte jeg bare ikke et fint ansigt at vise fra så stort et firma .

Sorry men alt det der du lige har skrevet er sort snak for mig vil du uddybe det lidt mere ?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
01. februar 2012 - 09:04 #3
enig med #1 men fandt lige dette du også kunne prøve

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01443371&lc=en&cc=us&destPage=document&dlc=en&product=3636595

Er der vigtige data på harddisken?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2012 - 09:36 #4
hvis du ikke får gang i harddisken, så kan du normalt KØBE en recovery-dvd (det bør hp også kunne - det kan alle de andre).

harddiske kan noget, der hedder s.m.a.r.t - det er selvovervågning - hvis der opstår en række seriøse fejl så melder den fejl til systemet, og skal skiftes - det kan ikke repareres af alm dødelige - men du kan være heldig at du stadig kan trække data ud.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 15:09 #5
#3 fin liste:)

#2 Ok så lad os starte lidt langsommere op. HDD kører, eller?
Hvis HDD kører, så download denne Live-CD, og boot op på den via dit CD-drev. Det er en Iso-fil som skal brændes til en boot fil. Kender du ikke metoden, så bare spørg, det er faktisk let.
http://www.ubuntu.com/
Hvis du ikke har et CD drev, kan du lave en USB pen, Men det kræver vist at man kan lave den på en anden computer med CD drev.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
06. februar 2012 - 23:49 #6
Tak men nu har jeg købt en ny hdd og system recovery cd

men kan ikke få den til at boote op fra cd

har kørt en self test af hdd på den med den nye hdd og den fik pass . så må nok køre til data butikken med den i morgen for min niece mangler sin pc .
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 08:12 #7
Lige når maskinen starter (det første skærmbillede med reklame elelr tekst på sort baggrund), skal du trykke på en tast (typisk F8) for at få vist en bootmenu, og der vælger du at boote fra cd.
Ellers kan det laves via bios ved at ændre bootrækkefølgen.
Avatar billede larsoslo Nybegynder
07. februar 2012 - 13:39 #8
Har prøvet at gøre det i bios og sat cd / dvd som første det virker ikke
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 15:13 #9
sker der intet? Den skal kunne boote på en windows-cd/dvd.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. februar 2012 - 11:25 #10
man skulle næsten tro cd/dvd drev er defekt for som #9 den skal kunne boote på skiven

du har også husket at gemme ændringen i bios når du har sat cd/dvd til first boot??