Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
31. januar 2012 - 01:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tastatur i stykker

for helvede, jeg har netop spildt noget vand ned i tastaturet hvilket betød at det hele fuckede op, på trods af det ikke var særlig meget. hvad skal jeg gøre nu. er der noget jeg selv kan gøre. jeg har først næsten lige fået den hjem og den er bestilt hos komplett for 2 mdr siden.

"skrevet med skærmtastatur" ville med mit tastatur blive til dette. "skre3ve3t ye3d skyrytastatur"
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 02:06 #1
Det ville hjælpe gevaldigt, hvis du fortalte, om det er tastaturet på en bærbar eller ....?

Og hvis det er et "fritstående" tastatur, kan det måske være en god ide at nævne fabrikat og model  :-)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
31. januar 2012 - 06:21 #2
det er en bærbar, asus k53sv.
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
31. januar 2012 - 09:05 #3
Medmindre du har en forsikring på laptoppen, må du punge ud selv

Ellers vent til det tørrer helt og se om tastaturet så virker, gerne 8-10 timer.

Hvis tastaturet skal skiftes, så kan du finde et her: http://shop.notebookonline.dk/tastatur/asus/k53sj/model.aspx

Jeg ved der står at det er til k53SJ modellen, men de to modeller er bygget på samme kabinet, og tastaturet burde passe i... men det er op til dig om du vil lægge 700 kr.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
31. januar 2012 - 09:25 #4
skal det tørre i slukket tilstand? er der ikke andre muligheder
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 13:02 #5
Lad det tørre i slukket tilstand. Forsøg på at bruge f.eks. hårtørrer eller lignende kan resultere i endnu værre skader, medmindre du har en masse erfaring med den slags.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
31. januar 2012 - 18:58 #6
Problemet er at jeg ikke tror der er mere væske i computeren. Det var altså ikke særlig meget jeg spildte igen, altså det var ikke et helt glas eller noget, det var godt nok ikke 3 dråber, men alligevel.

Spørgsmålet er om jeg handlede for sent? Da jeg lavede denne post havde jeg ikke fjernet tastaturet og tørret det af, det gjorde jeg først klokken 6 om morgenen, jeg havde kun holdt den lidt på hovedet og tørrede det man kunne se af med en køkkenrulle?
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 20:52 #7
Opstod problemet med de forkerte tegn straks efter, du havde spildt vand i tastaturet, eller efter du havde haft det adskilt?

Noget tyder på, der skal et nyt tastatur til.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. februar 2012 - 21:23 #8
k