Avatar billede M_Black Nybegynder
30. januar 2012 - 21:02 Der er 3 kommentarer

Finde en gamer pc

Hej er der nogen her inde der ved hvad der for tiden er godt hardware til en stationær gamer pc for igang med at hjælpe en ven da han skal have en ny ?
og det er en del tid siden jeg bygget min egen så ikke lige up to date med market...

Om det bedst kan betale sig at købe en der er samlet eller samle en selv ?

evt pc der kigget på , andre forslag er velkommen:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8704502
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8604875

Da det bare forslag så om en af dem er gode nok eller der nogen bedre til stadig den fornuftige pris ?
Avatar billede Mikkl Nybegynder
30. januar 2012 - 22:33 #1
Først en uddybning: Har du intet hardware overhovedet, eller er der noget, der kan genbruges (Harddiske, kabinet, PSU)?

Hvis du har noget, der kan genbruges:
Som hovedregel kan det bedre svare sig at samle noget selv. Hvis du køber en samlet maskine, er der jo lagt lidt penge oven i prisen, til samling osv. Men umiddelbart er begge maskiner gode nok. Men det kommer jo også an på, hvilke krav du har til et gaming rig.
Snakker vi "bedst til prisen" eller topperformance, eller noget midt imellem?

Hvis du intet hardware har overhovedet, så vil jeg mene, at du sagtens kunne købe http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8704502, fordi du får alt med (Harddiske, kabinet, PSU)
Dette gør det samtidig lidt nemmere at indlevere til RMA.

Personligt samler jeg selv, men det er fordi jeg helst selv vil. Den økonomiske gevinst er måske ikke så høj mere, som den har været, men det vil jeg lade dig om at regne på ;)
Avatar billede M_Black Nybegynder
31. januar 2012 - 18:12 #2
Der er ikke nogen løsdele eller lign. Da der gås fra en bærbar til stationær pc.
Så det vil sige komplet med alt der skal til.

Tænker bare på den pc med grafikkortet hvor godt det er ? om det noget værd sådan eller det burde og kan opgrederas ?
Avatar billede Mikkl Nybegynder
31. januar 2012 - 23:24 #3
Tjekkede lige Tomshardware.com charts og der findes kortet slet ikke. Og prisen for kortet på edbpriser.dk er 3-400 kr.
Så ud fra dette, vil jeg sige, at det kort er low-end, og klart det svageste led i den maskine.
Det eneste der mangler er et mid til highend gfx. Hvis det kan fås, så ville jeg klart købe denne maskine. Ellers ikke.

Du kan med fordel tjekke http://www.tomshardware.com/charts/2011-gaming-graphics-charts/Call-of-Juarez-Gamer,2671.html ud for en sammenligning mellem kortene.