Avatar billede pingopablo Nybegynder
30. januar 2012 - 16:06 Der er 1 kommentar

Powerpoint 2010 opdatere kæder

Jeg har en powerpoint 2010 præsentation med en række kæder til diagrammer fra forskellige excel ark, hvordan kan jeg opdatere alle diagrammer på en gang, hvis man skal bruge en macro, hvordan ser så en evt. macro ud på opdatering af et diagram?
Avatar billede annihilator Nybegynder
22. januar 2013 - 21:54 #1
Jeg havde samme problem, og fandt efter megen søgen på nettet denne makro:

Sub Update_Links()
Dim osld As Slide
Dim oshp As Shape
For Each osld In ActivePresentation.Slides
For Each oshp In osld.Shapes
If oshp.Type = msoLinkedOLEObject Then oshp.LinkFormat.Update
Next oshp
Next osld
End Sub

Og den virker virkelig! Håber det hjælper dig, selvom det er længe siden du spurgte.