Avatar billede sowiho Nybegynder
30. januar 2012 - 14:43 Der er 1 kommentar

Android webservice xml

Hej,
Er ny til android apps. jeg har kigget rundt omkring på nettet for at finde ud af hvordan jeg sender xml til en webservice. nogle steder står der man ikke kan bruge soap og andre steder gør der. er ret ny til xml også..

lige nu gør jeg det med POST...
Mit spørgsmål er så... er der en nem måde at få android til at sende en xml til en webservice??
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2012 - 17:37 #1
Du kan bruge SOAP.

Jeg vil fraraade det. SOAP XML fylder ret meget og medmindre du satser paa at alle dine brugere har en super duper 4G connection saa kan det sloeve ting ned.

Simpel XML eller JSON er mere baandbredde venligt.

Android SDK indeholder HttpClient som kan poste hvad som helst.