Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
29. januar 2012 - 22:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XP Pro re-install - hvad nu?

Har netop re-installeret XP Pro på min lidt ældre stationære pc.

Har installeret driver til LAN og Grafik kortet, installeret diverse tillægsprogrammer som Java osv..

Synes stadig den kører lidt sløvt i det, i forhold til hvad jeg plejede at "mærke". Den tænker lidt for meget over tingene.

Skal jeg installere driver til Motherboard, BIOS eller hvor meget plejer man at skulle ordne, før den gerne skulle køre som den plejede?

Computer facts:

XP Pro - 32bit - SP3
AMD Athlon 1,40 GHz
512 mb ram
Radeon 9600 PRO

Sætter pris på al den hjælp jeg kan få, så konen kan få en lidt bedre pc at sidde ved :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2012 - 23:09 #1
Du bør installere chip driverne.
29. januar 2012 - 23:54 #2
... og 512 mb ram er nok også en årsag !!!

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable diverse elementer fra din opstart...
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
30. januar 2012 - 12:39 #3
#1
chip driverne?

Hvad er det mere specifikt?
Noget på bundkortet?

#2
Har ikke lige extra ram desværre.
Ved du hvad de ram kaldes med 2 "hakker" i (hakker så de passer ned i slotsne)?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2012 - 12:42 #4
Ja det er på bundkortet. http://en.wikipedia.org/wiki/Chipset
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
30. januar 2012 - 14:03 #5
Så når man siger chip driverne, så mener man driverne til bundkortet? :)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2012 - 15:04 #6
Ja du går ind på producentens hjemmeside under support og finder chipset driverne. Men der er jo også de andre drivers som f.eks. netkort.
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
30. januar 2012 - 19:41 #7
netkort driver og grafik driverne er iorden..

Men vil da lige gå ind og se om jeg kan finde de chipset drivers!

Ellers nogle andre ting man burde gøre?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2012 - 19:50 #8
Næh, hvis du har servicepack 3 så skulle der vel ikke være mere.
Men husk nu fra start Antivirus og Firewall. Skal det være gratis kan jeg anbefale Avast antivirus og Zonealarm.
30. januar 2012 - 22:58 #9
NB: ... der er MANGE efterfølgende 'løse' opdateringer EFTER nævnte SP3 ...
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2012 - 17:30 #10
Sker her noget eller er det lukketid?
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
02. februar 2012 - 22:18 #11
Arbejder stadig på sagen skam :)

Det er lige det med tiden og så få det gjort rigtigt..
Kan være jeg stiller flere spørgsmål til samme emne, derfor ikke lukket!
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2012 - 22:24 #12
Nå Ok! Der er desværre ret mange spørgere, som man ikke hører mere fra, derfor mit spørgsmål:)
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
03. februar 2012 - 14:41 #13
En ny bruger som mig har allerede lagt mærke til det :)
Avatar billede Hogenhaug Nybegynder
13. februar 2012 - 00:52 #14
.