Avatar billede negertt Nybegynder
29. januar 2012 - 01:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hp Pavilion dv9000 sort skærm

computeren tænder men skærmen virker ikke. den er ikke helt sort der kommer lidt lys i og windows starter heller ikke. ingen bip eller noget som helst. kører med windows vista, har prøvet med ekstern skærm og haft rammene ude. den genstarter heller ikke selv som mange andre har haft problemer med her inde.

Nogen som har en ide??
Avatar billede cht22 Professor
29. januar 2012 - 07:52 #1
Der er andre der har haft samme problem:

Jeg fandt en tråd der omhandler det samme:

http://www.eksperten.dk/spm/910838

Og du kan se hvad der skal til her:

http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-6-HM
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2012 - 08:53 #2
Hvis du lyser på skærmen med en stærk lyskilde (lommelygte), kan du så se hvad der står på skærmen?
Hvis du kan, er det backlight der er i stykker, og så virker grafikken.Så er det selve skærmen eller skærmkabel der er defekt.
Du kan også prøve at sætte en ekstern skærm til og se om du så får billede.
En anden ting du kan prøve er at med det samme når du tænder pc, at holde Windowstasten nede og trykke gentagne gange på displayknappen. Får du så billede?
Ps har den bippet før, da den virkede?
Ikke alle bærbare har bip højttaler installeret.
Avatar billede cht22 Professor
29. januar 2012 - 09:46 #3
Du skriver at du har prøvet at tilslutte en ekstern skærm. Kom der billede på den eksterne skærm?

Hvis der kom billede på den eksterne skærm kan det være som "220661" skriver at det er selve skærmen eller skærmkabel der er defekt.
Avatar billede negertt Nybegynder
29. januar 2012 - 17:03 #4
Cht22: tror ikke du har læst det hele... min genstarter ikke og har lys i skærmen. det du linker til der er skærmen helt død..

220661: lommelygtetricket virker heller ikke.. med en ekstern skærm sker der heller ikke noget... har prøvet med fn+f4 og nu også med wintasten+ f4.. heller ikke noget liv... ved ikke om den har ku bippe før men har læst på nogle af de andre sider at deres bipper 3 gange i opstart.. det gør den her ikke..
Avatar billede cht22 Professor
29. januar 2012 - 17:17 #5
Ja jeg fik ikke læst din beskrivelse grundigt nok. Jeg ved desværre ikke hvad fejlen på den DV9000 så kan være.
Avatar billede negertt Nybegynder
29. januar 2012 - 18:58 #6
den ryger i skraldespanden...