Avatar billede xxbs Nybegynder
28. januar 2012 - 20:56 Der er 2 kommentarer

Extrem lang boot tid med ekstern tilsuttet

Hej eksperter.
Jeg har for nylig bygget mig en pc, og jeg har 3 eksterne tilsluttet.

og med dem tilsluttet bliver min boot tid ekstrem lang, virkelig.
uden dem, er den startet op på under 10 sek.

hvordan kan dette være ?
Jeg har været inde i BIOS og lave det sådan at den kun booter fra min ssd disk, elle andre boot options er slået fra.

Jeg har et asrock extreme7 gen3 mobo, 120 gb ssd, 2tb HDD, GTX590, 16 GB ram, og en 2600K cpu, plus alt det andet gejl..

selv boot fra cd/dvd/bd drev er slået fra.

Mit styresystem er Win7 / 64bit.

på forhånd tak..
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2012 - 09:03 #1
Det kan måske have noget med indeksering af drev at gøre, så du kan søge hurtigere på dem.
Prøv at tjekke om de er aktiveret:
http://www.online-tech-tips.com/windows-vista/add-a-second-hard-drive-to-windows-vista-search-index/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2012 - 18:15 #2
Hallo?