Avatar billede chrene Nybegynder
25. januar 2012 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

Hej hardwarefolk :)

Jeg står her og skal til at skaffe mig en ny stationær computer inden for den nærmeste fremtid. Jeg har bestemt mig for at den skal have flg. hardware:

Processor: Intel i5-2500k
Processor køling: Scythe Shuriken B
Motherboard: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Grafik: Sapphire HD 6870
Ram: Generic 1333Mhz DDR3
Harddisk: WD 1TB 72000RPM
DREV: SAMSUNG DVD-RW

Jeg skal selvfølgelig også have et kabinet som passer til, samt der skal være usb i fronten til iphone opladning mm.

Jeg ville egentlig bare høre om der er nogle der kan give mig nogle råd om hvor den er billigst og om det er billigere at samle den selv eller om jeg skal købe den færdigbygget. Ville det måske være billigere at købe en samlet computer som har nogle af delene og så selv købe resten eller hvordan? Den billigste løsning er den jeg søger :)

Grunden til valget af hardware skyldes at jeg har set en video på youtube, hvor han bruger lige præcis disse til at få osx op og køre på den. Der skal også være mulighed for at kunne putte nogle ekstra harddiske i den, så jeg både kan køre windows, linux og os x på den :)

På forhånd tak.
Avatar billede Mik2000 Professor
25. januar 2012 - 20:45 #1
Når det er så specifikt, så er det nok billigst at samle den selv.
Hvis du går til nogle og skal have den samlet, skal de jo have penge for det, da det nok ikke lige er en standard konfiguration

Gå ind på edbpriser.dk - find tingene - se hvem der sælger dem - find en eller et par forhandlere der har alle delene. Så finder du det ikke billigere
Avatar billede chrene Nybegynder
26. januar 2012 - 01:03 #2
Faktisk fandt edbpriser.dk en samlet pris til ca 6000 kr, hvor egghead.com (tror nok det var sådan den hed) kunne komme helt ned på 4500-5000 kr.
Avatar billede Mik2000 Professor
26. januar 2012 - 01:38 #3
Du skal søge på hardware og ikke på computer på edbpriser
Avatar billede chrene Nybegynder
26. januar 2012 - 11:08 #4
Det var også det jeg gjorde :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. januar 2012 - 17:10 #5
Tror du ikke at det er Newegg.com?
Det er et firma udenfor EU, så der kommer told og moms oven i deres priser og så er der intet sparet.
Avatar billede Mik2000 Professor
26. januar 2012 - 17:19 #6
Det vil jeg også gætte på, for tror ikke det er muligt at finde det billigere end hvis du selv samler og køber dele fra edbpriser. Men kan være lidt at spare i udlandet - men pas på moms og told. Så bliver 4500-5000 jo til ca. 6500-7000 inden du har det.