Avatar billede b4de4nd Nybegynder
25. januar 2012 - 14:01 Der er 1 løsning

Programmering til FATEK PLC

Hej alle...

Jeg har måske rodet mig ud i noget jeg ikke helt kan bunde i længere eftersom jeg har indkøbt en fatek fbs-10 Plc enhed.

Jeg skal bruge den til at styre et 24v relæ som skal trække en NC udgang til åben.

Jeg skal have følgende program lagt ind i den

Input : 6 stk. på x0-x5

x0 tænd program

x1 sluk program

x2 timer funktion 30sek ( her skal udgang Y1 trække 30 sekunder, vente 5 sekunder og trækker 30 sekunder 5 sek. pause gentaget i 20 min )

x3 timer funktion 40sek ( her skal udgang Y1 trække 40 sekunder, vente 5 sekunder og trækker 40 sekunder 5 sek. pause gentaget i 20 min )

x4 samme som x3 bare med 60 sek 10 pause og 60 sekunder 10 pause

x5 skift imellem "program" 30,40 og 60

Jeg har 2 lamper som skal lyse henholdvis når udgangen trækker i f.eks x2 30 sekunder, og 5 sekunder lyser en anden. Der benytter jeg et 24v relæ som har en NC indgang som jeg lader lyse med lampen som er "off" tid altså pause... Når programmet kører trækker udgangen Y1 og relæet trækker og kortslutter NO indgangen hvorpå lampe 2 sidder som lyser mens programmets timer på 30 sekunder kører.

Det hele skal laves i winladder som kan benyttes til fatek, men det er nogle år siden jeg har rodet med den slags og har været i branchen, så jeg mangler en som har lidt mere dagligdags erfaring i at programmere den bandit her. Det er jo egentlig et simpelt program, men jeg kan ikke hitte rede i programmeringsværktøjet og settings, så det kommer til at tage alt for lang tid for mig ;)

Masser af point til den der kan hjælpe :)
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
25. februar 2013 - 12:04 #1
lukker da den aldrig blev løst