Avatar billede beasty Nybegynder
24. januar 2012 - 18:49 Der er 9 kommentarer

Overvågning af internet hastighed

Hej :)
Jeg har brug for et program der overvåger min internet hastighed hele tiden. Og der skal ikke være den hastighed jeg bruger, men hvor meget jeg har hele tiden, ligsom hvis du gik ind op "www.speedtest.net" og tested din forbindelse.
Men den skal bare gøre det hele tiden, og hvis den kan meget gerne kunne stille det op i en graf bagefter.
Håber virkelig nogen kan hjælpe da jeg virkelig har brug for det.
Tak!
Avatar billede beasty Nybegynder
24. januar 2012 - 18:50 #1
Et par ting der er stavet forkert men håber i forstår hvad jeg mener :)
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 19:26 #2
PRTG Network monitor. gratis for op til 10 "målere"
så hvis du router understøtter snmp monitorering. Så kan den gøre det.
Det kræver dog at den maskine det kører på , er tændt hele tiden, da den ellers ikke kan samle statestik ind.

http://www.paessler.com/prtg
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 19:27 #3
Ah læste lige forkert
Hvis den konstant skal se hvor meget du har tilgængelig. sku du i teorien maximere din linie ud.. og så kan du ikke bruge den til noget andet..
Den er desværrer ikke så nem at løse.
24. januar 2012 - 19:53 #4
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 20:06 #5
Jeg forstår hvad i vil, men ikke hvorfor.?

Hvad vil i med infoen om line hastigheden.. I vil ikke kunne få noget 100% nøjagtigt. de fleste internet linier er ikke en garanteret hastighed.
Og hvis det fordi man oplever hastigheden er svingende, er det nok pga. linien er skruet for højt op , i forhold til hvad den kan klare, det sker desværrer nogle gange, og udbyderen brokker sig som regl ikke over man betaler for et produkt man ikke kan bruge ordenlig. Her kan man så få skruet ned for hastigheden, og derved få en stabil linie.

En hastigheds test ud til internettet, vil være afhængig af alle routere imellem dig og punktet du tester imod.

TDC kan f.eks lave en Linie overvågning,hvor de tester linie flere gange dagligt.. for at se om linie nu kan bære den hastighed man kører på den.
Avatar billede a62681 Nybegynder
24. januar 2012 - 20:08 #6
Det jeg kender til er at en ISP kan sætte monitorering på en linie i forb. med fejlretning (her tænker jeg på en ADSL linie). Så kan man se hvad modemet er trænet op til, dæmpningsværdier, afbrydelser og om der er bitfejl på linien. Jeg kan ikke love det, men du kan jo prøve at spørge om de vil gøre det og sende dig en graf når der er gået en uge f.eks. Men det kræver igen at man forstår at læse sådan en graf.
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 20:13 #7
Såen en ting man kunne.
Installere PRTG, lad den monitorer din router.. Så får du fine grafer.

Hente XP testen her..
http://80.197.152.11/ftptest.html
Rette cmd script til, så den bare kører 10mb teste, og på resultat. lige smide en >> ud i en txt fil med dato. Så har du også lidt info der.

Og så ligge en schedule på din pc, så den kører f.eks hvert 30min.

??
Avatar billede Gertsvendsen Nybegynder
24. januar 2012 - 21:15 #8
Der findes en gadget med det :D
Avatar billede romeo Nybegynder
25. januar 2012 - 08:47 #9
http://speedtestpro.net/
Det der ser faktisk heller ikke dumt ud.