Avatar billede Thomashjhjh Nybegynder
23. januar 2012 - 18:31 Der er 4 kommentarer

hvilken driver bruger min computers netkort?

hej.
jeg har fornyligt formateret min computer fra windows 7 til windoes vista. Dette har forudsaget det problem at min computer siger at der ikker er installeret et netværkskort.

jeg har hørt at dette problem skyldes at jeg skal installere en driver som mit nuværende netkort kan benytte.

sagen er så den at jeg ikke aner hvad mit netkort hedder og hvad den driver jeg skal bruge hedder.

min computer er en asus x52je-ex074v, og kører som sagt windows vista.

håber på svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 18:40 #1
fra win7 til vista??? hvorfor i al verden dog det?
vista er win version 6, og win7 er den fejlrettede vista.
asus.dk vælg service/support og tast modelnavn, så kommer du til
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&m=X52JE&hashedid=exu8J39QG9kE1M6r
her må du selv vælge vista (32 er almindeligt, men den findes også i 64bit)
Umiddelbart er der ikke drivere til vista (det skulle du have tjekket før formatering), men måske kan du vælge win7, og bruge dens driver.
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 19:06 #2
Som Claes sir. Hvorfor dog gå fra Win7 til Vista.??
Men..
JMICRON drivere..til Ethernet..Tør ikke sige hvad for en der virker.
ftp://driver.jmicron.com.tw/Ethernet/Windows/

Men findes det.. så det vel der.
Avatar billede thegenuine Praktikant
23. januar 2012 - 19:07 #3
Vista er det ringeste styresystem, der nogen sinde er lavet...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 19:43 #4
lige på nær win me - som nok er den mest oversolgte fejlretning der bare indførte 1000 ekstra fejl.
m$ har problemer med at markedsføre ting, der reelt ikke er klar til lancering - nogen, der vil have en win8 pc?