Avatar billede aa1122bb Nybegynder
22. januar 2012 - 20:09 Der er 12 kommentarer

Routerproblemer

Hey Eksperter, vi har fornyligt fået nyt internet på vores kollegie og alt virker som det det skal, bortset fra at routeren (som vi ikke har adgang til) har en firewall der forhindrer os i at spille/besøge bestemte sider og spil.
Er der nogen måde, hvorpå jeg uden adgang til routeren kan bypasse dette, enten hva. proxy'er eller kryptering?
Mvh Jonas
Avatar billede ebsp Nybegynder
22. januar 2012 - 20:19 #1
Det burde kunne gøre det: https://www.torproject.org/
Det er dog ikke med lysetshastighed..
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
22. januar 2012 - 20:27 #2
hmmm tak, det hjælper mig med hjemmesiderne, men der kan vi også bruge netproxies (hidemyass osv osv). Men ikke med softwaren desværre :/
adnre forslag?
Avatar billede ebsp Nybegynder
22. januar 2012 - 20:34 #3
Tror godt du kan bruge den som alm proxy..correct me if im wrong :-)
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
22. januar 2012 - 20:52 #4
Det ville være perfekt, but how? Hvis det kan hjælpe er spillet League Of Legends og vi modtager følgende fejlrapport: http://imageshack.us/photo/my-images/821/123ee22e.jpg/

da jeg ikke selv bruger firewall, kan det næsten kun være routerens firewall
.
Avatar billede Broxigar Praktikant
23. januar 2012 - 01:02 #5
Hej Jonas,

Først ville jeg starte med at bede jeres netgruppe om at åbne de porte som er blokeret

Derudover kan I leje en VPN-server og så lave en vpn forbindelse som sender AL data gennem en tunnel til den server og så slipper I helt udenom firewallen.

https://www.citizenvpn.com/da/products.html er et godt bud på en VPN server, og ellers kan I selv sætte en VPN server op hos jeres forældre eller lign
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
23. januar 2012 - 12:11 #6
Det har jeg lige gjort og den søde support mand (som åbenlyst ingen viden om netværk havde), sagde altså at vi ingen firewall havde. Så er der måske noget der gør at vores computere tror at der er firewall eller sådan noget? Jeg er helt på bar bund :(
Avatar billede Broxigar Praktikant
24. januar 2012 - 10:07 #7
Well, prøv følgende:

1) Synkroniser uret ved at åbne cmd og skrive: net start w32time
efterfulgt af følgende: w32tm /resync

2) Ping både URL og IP for den server I bruger:
North America Login
    URL: beta.lol.riotgames.com
    IP Address: 66.151.54.140

Europe West Login
    URL: prod.eu.lol.riotgames.com
    IP Address: 64.7.194.221

Europe Nordic & East Login
    URL: prod.eun1.lol.riotgames.com
    IP Address: 66.150.148.22

3) Fjern og tilføj LolClient.exe til Windows Firewall's undtagelser

Hvis I har en router på værelset, så skal I selv åbne for port 2099 i dens kontrolpanel
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
27. januar 2012 - 13:24 #8
HA! satme om det ikke virkede! jeg havde ellers givet op!
Tusind tak!
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 13:29 #9
Så skal du bare acceptere svaret så tråden bliver lukket :)
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
27. januar 2012 - 15:35 #10
eeeehm, jeg er ny på sitet, hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
27. januar 2012 - 18:38 #11
Avatar billede aa1122bb Nybegynder
31. januar 2012 - 13:11 #12
Nå, her efter en lille god periode er vi løbet ind i samme problem og jeg kan heller ikke pinge adresserne :( andre der har forslag