Avatar billede ej147 Nybegynder
22. januar 2012 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel i Access

Håber der findes en ekspert her, der kan hjælpe en amatør! :-)

Sagen er følgende:
Jeg har nedenstående forespørgsel, som viser mit navn korrekt i en given formular.
f.eks:
felt1: Erik
felt2: Jensen
resultat: Erik Jensen

Anvendt forespørgsel:
Arkiver som: IIf(IsNull([Efternavn]);IIf(IsNull([Fornavn]); Fornavn]);IIf(IsNull([Fornavn]);[Efternavn];[Efternavn] & ", " & [Fornavn]))

Men hvordan skal forespørgslen se ud, hvis jeg også ønsker at bruge et mellemnavn?
Håber en af kan hjælpe?

mvh Erik Jensen
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 19:59 #1
man kan ikke have et mellemnavn hvis man ikke har både fornavn og efternavn.
Avatar billede ej147 Nybegynder
22. januar 2012 - 20:08 #2
Hej claes57

Jeg forstår ikke dit svar???
Jeg har jo netop fornavn og efternavn. Nu ønsker jeg bare at udvide forespørgslen til også at håndtere et mellemnavn?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 23:05 #3
Her er en anderledes sjov og utestet løsning!~)

replace(trim([fornavn] & " " & [mellemnavn] & " " & [efternavn]);"  ";" ")
Avatar billede ej147 Nybegynder
23. januar 2012 - 09:36 #4
Hej spg.
Har prøvet dit forslag og det kan jeg sagtens bruge. Tak for hjælpen. mvh Erik
Avatar billede Abemand123 Nybegynder
24. januar 2012 - 11:54 #5
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede DjJohn Nybegynder
24. januar 2012 - 12:40 #6
Bruger udelukket pga SPAM

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin