Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
22. januar 2012 - 16:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 - fakturering fra Ordremodul på en specifik finanskonto

Hej eksperter

I min virksomhed har vi et højt antal ordre, hvoraf nogle ganske få ikke skal posteres på sædvanlige varesalgskonti.

Fx i tilfælde hvor vi tager af vores varelager og forærer til en forretningsforbindelse uden at det er et direkte fradragsberettiget formål. Her skal vi svare såkaldt udtagelsesmoms (så man refunderer dét momsfradrag vi fik da vi købte varen hjem).
Jeg forestiller mig, at man kan anvende feltet "Konto" på "Linier" i ordren, til at overstyre hvilken finanskonto vareforbruget skal posteres på.
MEN jeg kan ikke få det til at virke. Hvem har erfaringer/input med dette?'

På forhånd tak!
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
22. januar 2012 - 16:51 #1
Dét jeg mener er;
Hvordan får jeg krediteret lagere for varetrækket (på de specifikke komponenter) og samtidigt debiteret netop dén
finanskonto jeg ønsker??
Avatar billede spholst Nybegynder
22. januar 2012 - 17:05 #2
Det,du kan styre med "Konto" på ordrelinien, er omsætningskontoen.

Lav en eller flere varer og tilhørende varegrupper til foræringsvarer.
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
22. januar 2012 - 17:19 #3
Tak, så hvis jeg udfylder "Konto", burde transaktionen posteres der, og ikke på den finanskonto hvor debitorer ordren er oprettet til normalt vil posteres, right?

"Lav en eller flere varer og tilhørende varegrupper til foræringsvarer."
Jeg kan ikke se det løser opgaven, for pointen er at jeg gerne vil have stykregnskab på de varer jeg forærer væk til fortsat at stemme. Så afgangen må skulle være på disse specifikke varer, og modposten på dén finanskonto jeg vælger...?
Avatar billede spholst Nybegynder
23. januar 2012 - 16:37 #4
Hvis du ændrer "Konto" vil omsætningen blive posteret på den konto, du angiver og ikke den konto den normalt posteres på.

Programmeringsløsningen på din opgave er at give dig et ekstra kontofelt, hvor vareforbruget bliver registreret.