Avatar billede peterpeter Seniormester
21. januar 2012 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Minecraft - en "mod" i spillet ? - Hvordan

Kære alle

Min søn spiller Minecraft og er meget glad for det !!
Vi har også købt og betalt for en konto.

Nu har han set noget, han rigtig gerne vil have, nemlig:
" Clay Soldiers Mod " - noget der gør, at man kan få små mænd/soldater...

Jeg har googlet og downloadet, men kan ikke finde ud af det !!!

Jeg har læst mig frem til, at man skal:

First you need to download and install Mod Loader. Then you have to download this mod and place all the files provided(unzipped) in your minecraft.jar

Jeg har downloadet Mod Loader her fra:
http://www.minecraftforum.net/topic/495553-100-the-clay-soldiers-mod-v4/
- Men hvordan installerer jeg en mod ???
...Det er jo kun en mængde ".class" filer ???
Hjælp !!!

Spørgsmål 2:
Hvordan kopierer jeg så bagefter, filerne ind i minecraft.jar - som beskrevet ???

Hmmm..... Kender intet til Minecraft og fatter ikke hvad jeg skal !!

Nogen der vil give en udførlig forklaring ???

Tak
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
22. januar 2012 - 08:46 #1
Først skal du have: http://www.7-zip.org/

*Du søger efter %appdata%
*klik på roaming og klik på .minecraft
*klik på bin
*højre klik på minecraft (det er en jar fil) og åben med 7-zip
*træk så alle filerne ind i filen (modloader og clay soldier)
*genstart minecraft og nu skulle det virke!

Hvis du nogle sinde får problemer med modet, eller minecraft går i sort, kan du altid force update. Det installere minecraft på ny, uden også at slette verdener.

Det gør du ved at når du logger ind på minecraft, klikker på option (over username) og klikker på force update. Nu installeres minecraft på ny.

Hvis det ikke virker så tjek de her videoer:
www.youtube.com/watch?v=53PqadT7a1U
www.youtube.com/watch?v=vI1YdP8QYeQ
De er desværre lidt gamle (et halvt år, men det burde virke)

Venlig hilsen Jacob
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. januar 2012 - 12:07 #2
Tak - Men det virker ikke !!!

Der kommer bare sort skærm !!!

Hjælp !!!

Spørgsmål:
I videoerne ser det ud til, at de sletter nogle filer inden ???
Han ligger også noget helt tredje ind "To many items"

Arrhhh.... HJÆLP !!!

TAK ;-)

/Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. januar 2012 - 12:13 #3
De filer jeg har downloadet fra siden http://www.minecraftforum.net/topic/495553-100-the-clay-soldiers-mod-v4/#ccDLcc

er:

Risugami's ModLoader - Required to run the mod.

- Adf.ly Links - CSM V4 - for 1.0.0
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. januar 2012 - 12:28 #4
Arrhhh.... Hvor det driller

Denne vejlednng er jo den samme som din..
Windows:
1) Open up %appdata%, if you don't know how to do this, start>run, then type in %appdata%
2) Browse to .minecraft/bin
3) Open up minecraft.jar with WinRAR or 7zip.
4) Drag and drop the necessary files into the jar.
5) Delete the META-INF folder in the jar.
6) Run Minecraft, enjoy!

Jeg gør præcist hvad der står !!!

Det virker bare ikke - Minecraft crasher og sort skærm !!!

Hvad pokker skal jeg gøre !!

Hjælp !!!!
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. januar 2012 - 12:47 #5
Arrhh.... Har prøvet nu på en anden computer - med samme resultat !!!
Øv !!!

Hvad pokker gør jeg galt ?? - Kan det være de to filer jeg bruger ???

Arrhhh.... Vi er lost !!

Hjælp - Please ;-)
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
26. januar 2012 - 07:45 #6
Undskyld det sene svar! Jeg er igang med at lave en video til dig om  hvordan man installere det! :-D
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
26. januar 2012 - 08:46 #7
Har du husket at slette mappen meta-inf inde i minecraft jar filen?
Avatar billede jacsefrafaxe Nybegynder
01. februar 2012 - 09:37 #8
Okay kan heller ikke rigtigt få det til at virke, prøv at se den her video :-)
www.youtube.com/watch?v=33vk052OjdE
Avatar billede marcus42 Nybegynder
19. maj 2012 - 12:52 #9
hjælp mit minecraft gør det samme. da jeg skulle downloade to many items. og nu dur det ikke det går bare i sort:(