Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
20. januar 2012 - 10:02 Der er 10 kommentarer

Kan ikke starte bærbar eller formater den....

Bærbar HP dv9500, Vista 32-bit. (Lå på pc)

Jeg lavede en formatering til fabriksindstillinger med mine genopretningsdiske. Starte som den skulle.

Windows Update fandt 101 opdateringer. 4 stk mislykkedes. 3 valgfrie + 1 vigtig. Nok fordi jeg lyttede til P3 samtiddig med at jeg skulle til at starte chess, gik den i sort.
Slukkede og startede den. Prøvede at opdater igen uden held. Windows fungerede dog.
Da jeg skulle starte den næste dag, ville windows ikke starte, men kom op med en menu med flere muligheder. Det første valg hed vist StartUp Repair og 6-7 andre muligheder fulgte efter. StartUp Repair hjalp ikke. Valgte derefter at gendanne fabriksindstillinger...
Startede fint med at indlæse eller hvad den nu gør de første 10 minutter... var væk fra pc'en 15 minutter... skærmen var sort, men den kørte dog. Rykkede med musen. Ingenting kom op skærmen.
Slukkede pc'en.
Og nu når jeg starter den, tændes diverse lys i keyboard (som det plejer) og man kan høre den køre, men ingenting kommer frem...
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe????
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 10:19 #1
kan dui komme i bios med F10 ?

ellers er din pc'er desvære død..

alternativt kan det være din harddisk der er stået af.

eventuelt kan du prøve med bios update boot fra hp, hvis den starter er det en god ide at bios update...
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
20. januar 2012 - 10:30 #2
nej det kan jeg ikke... når jeg starter den op og trykker f10 kommer der en høj lyd... for hver gang jeg trykkede..
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 11:11 #3
sidste bud... prøv at afmontere ram, eventulet montere nyt ram... men det der bippen er et tegn på dybt kritisk system fejl... og når der ikke kommer noget på skærmen overhovedet er det rigtigt skidt...
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 11:28 #4
jeg har faktisk ofte set problemet i forbindelse med grafikkort i de billige modeler, så måske en ekstern skærm kan gi lidt mere ide om omfanget
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2012 - 11:53 #5
Nu forstår jeg ikke hvorfor der bliver lagt svar allerede fra starten jeg kan ikke se at der er kommet kvalificerede bud på løsninger.
hvorledes opfører den sig når du starter kommer der overhovedet intet eller kan du komme ind i Bios? nu er nettop DV 6000/9000. serien kendt for at Navida grafikken brænder af.
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 12:25 #6
som jeg også skriver... grafikkort...
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
20. januar 2012 - 13:48 #7
Det er faktisk ikke længe siden at ram'ene blev skiftet, de var dog brugte. Havde et tilsvarende problem med at den ikke ville starte op, så man kunne se hvad der var skærmen. De 'nye' brugte ram gjorde den virkede... og efterfølgende gjorde jeg som beskrevet... Så nye ram kunne måske være løsningen, men denne gang var den jo ved at gendanne fabriksindstillingerne... er der så noget den kan starte op med, selvom der kommer nye ram i???

Jeg kan ikke komme ind i noget, men starter og lyder som den plejer hvis alting virkede... Skærmkorttype er: NVIDIA GeForce 8400M GS..  Hvordan tilslutter jeg den gamle bærbar med en anden bærbar???
Hvis det kan hjælpe så er det en: HP Pavilion dv9653eo Notebook PC
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2012 - 16:26 #8
Du kan ikke slutte den til en anden bærbar men du kan tilslutte til en extern skærm. Men hvis grafikchippen er defekt hjælper det ikke.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 20:03 #9
Prøv at fjerne harddisken og se så om dyret vil boote op i BIOS
Avatar billede seider Nybegynder
21. januar 2012 - 12:36 #10
det er som helgec skrive altid en god ide at fjeren så meget som muligt for at se om den vil starte, men jeg tror bedste bud er at afmontere ram, eventuelt hvis der er 2+ klodser at prøve at starte den med 1 af gangen i skiftevis slot 1+2, desuden findes der - hvis du får liv i den - hires boot cd og lignende der kan teste maskinen.

jeg tror dog stadigt den lever på lånt tid, og jeg synes at kunne læse at du ikke lige frem vælter i reservedele som mange af os andre nørder, så måske du skal finde en der kan hjælpe dig med at afsige dødsdommen og få dine data flyttet til en ny maskine...

håber dog det kan løses med at skifte ram, selv om jeg er 96% sikker på det er grafik kortet der er stået af som det nu gør i de billige bærbare.