Avatar billede ghetix Nybegynder
19. januar 2012 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Lav hastighed på Acer laptop, alle andre maskiner kører optimalt

Hej,

Har netop fået YouSee bredbånd i min lejlighed, og testet forbindelsen på de forskellige maskiner (stationær, mobil, ipad), her virker det fint og kører med den korrekte hastighed.

Men når jeg prøver på min nye ASUS K53SV laptop henter den kun med max. 2 mbit imod de 20 den burde hente med. Hvad kan dette skyldes?

Har opdateret alle drivere til seneste... Problemet er dog ikke løst af denne grund
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:04 #1
Trådløst eller kablet?
Avatar billede ghetix Nybegynder
19. januar 2012 - 13:38 #2
trådløs
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:41 #3
Prøv og sætte et kabel i, og se om den stadig er langsommere end de andre. Hvis den har samme hastighed, så er det højst sandsynligt et gammelt trådløst netkort der er i, og det kan nemt udskiftes til et nyt hurtigt et.
Avatar billede ghetix Nybegynder
19. januar 2012 - 15:35 #4
Hastigheden er perfekt når der er kabel i.
Hvordan tjekker jeg om netkortet er for gammelt? Det er en sprit ny computer: ASUS K53SV SX502V
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 15:43 #5
Hmm, når nu det er en ny computer, så er det formentlig
1) En dårlig kvalitet router som mister mange pakker over det trådløse
2) Dårlig trådløs forbindelse, mange vægge imellem antennen og computeren.

Mit bedste råd er:
Tag routeren og sæt den på spise bordet. Sæt computeren 0.5 meter derfra, også på bordet, og gennemfør testen over det trådløse net igen.

Hvis hastigheden stadig er langsom, så bør du investere i en bedre router. Det er ikke netkortet den er gal med når computeren er så ny.

Derudover bør du næste gang lige gennemlæse dit indlæg, for du skrev at det var en Acer computer, og ikke en Asus ;)
Avatar billede ghetix Nybegynder
20. januar 2012 - 23:04 #6
1. Routeren fungerer optimalt på alle andre maskiner uanset hvor jeg er i lejligheden, også mobile enheder.

2. Har forsøgt med computeren lige ved routeren men hjalp ikke på det.

Det er en standard Netgear CG3000 fra YouSee, kan det evt. afhjælpes ved at smide en Airport Extreme op? Det er vel et forsøg værd :-)

Bemærkede godt fejlen med Asus/Acer, en hurtig tastefejl
Avatar billede Broxigar Praktikant
20. januar 2012 - 23:06 #7
Hmm, mit bedste bud er af fjerne driverne til det trådløse netkort og så hente de nyeste fra Intel / Broadcom / producentens hjemmeside og så prøve igen.