Avatar billede flindt Nybegynder
06. august 2001 - 02:44 Der er 20 kommentarer

Trådløst Netværk - hvorfor sux det?

Hey - jeg har lige købt trådløst netværk (IEEE 80.211b - 11 Mbps)...og det virker også godt nok - så længe vi sidder 10-20 meter fra hinanden....kommer vi længere væk - falder hastigheden....og hvis der så kommer noget imellem. eks. en hund. Så stopper den Helt med at sende ;(
Vi havde \"regnet\" med at kunne sende 70 meter (fra mig, til naboén), men da der er et \"mindre\" træ imellem - kan vi slet ikke få forbindelse...

Kan jeg evt. sætte en antenne til? - og hvordan?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
06. august 2001 - 02:50 #1
Tilykke med spm. 95555.
Avatar billede flindt Nybegynder
06. august 2001 - 02:53 #2
*lol*

(ikke lige det svar jeg forventede :)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 06:25 #3
Så vidt jeg ved kan i sætte en udendørs \"base\" op. (Antenne).
Men de koster nogle knapper især også hvis det skal være udendørs.

Hvis i ville have haft fat i nogle der kunne skyde 70 meter, så skulle i (som i allerede har fundet ud af) valgt noget andet.

Hvilket produkt er det i har købt?
Avatar billede dar Nybegynder
06. august 2001 - 08:37 #4
maniacdog>> Hvor meget koster det så, hvis den udendørs base skal være indendørs? *lol*
Avatar billede microtec Nybegynder
06. august 2001 - 08:44 #5
\"hvorfor sux det?\"

Jammen det er da et \"herligt\" sprog I holder jer. Både det ene og det andet fucker, sucker, hvis det da ikke skodder for vildt.
Tal dog ordentligt. Det der giver ingen mening.
Det kan godt være du selv syntes det lydder sejt, men på mig virker det nu omvendt ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2001 - 08:48 #6
ganske enig med microtec :)
Avatar billede nuki Nybegynder
06. august 2001 - 09:12 #7
For det første kan det hackes på under 2 minutter og for det andet koster det vildt meget:-(

-Nuki
Avatar billede flindt Nybegynder
06. august 2001 - 23:50 #8
maniadog> Jeg har købt: Unex - USB WLAN, 11 Mbps.

(og det virker også godt nok - hvis der ikke er noget imellem :)
Avatar billede lallie Nybegynder
09. august 2001 - 09:42 #9
Hvor står din station henne.. ? Noget tyder på at den står meget forkert, når forbindelsen kan afbrydes af en hund. På din basestation, kan du ændre din frekvens, prøv det... Det kan være et problem, hvis i rammer en frekvens fra et andet produkt.
Avatar billede hadro Novice
09. august 2001 - 13:58 #10
OK..Så skal du have fat i CISCO trådløse sender...Jeg ved ikke lige hvad det koster, men det virker også hvad støj angår m.v.
Avatar billede flindt Nybegynder
10. august 2001 - 00:58 #11
lallie> De står \"rigtigt\" - (de kan se hinanden - gennem vinduet :)

-Jeg har også prøvet at ændre frekvensen - men hjælper ik ;(
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. august 2001 - 06:18 #12
Nu skal det lige siges at jeg ikke kender dette produkt, men det lugter lidt af enten en hardware fejl eller et dårligt produkt hvis de ikke kna skyde igennem en hund.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. august 2001 - 08:41 #13
Du har simpelthen købt det forkerte produkt. Når du vil sende over til naboen er det på vippen til at du kan kalde det LAN (L for Loacal).

Nu oplyser du ikke, hvilken model fra Unex du har købt. Det lyder lidt som denne http://www.unex.com.tw/products/wireless/UR011i/index.htm
Hvis du kikker på \"Range at 11Mbps Office environment\" vil du se at de kun oplyser 50m typisk (og producenterne er altid optimistiske). Du må ikke kikke på \"Range at 11Mbps Open environment\" for det er der ikke tale om når du har 2 hus-væge, et træ og måske en hund, mellem sender og modtager.

Range at 11Mbps (Typical)

  Open environment: 150 m
  Office environment: 50 m

Det bliver ikke bedre. Du prøver at bruge produktet til noget det ikke er beregnet til. Det er lavet til brug i den samme bygning, typisk et stort åbent kontor-lokale.
Avatar billede flindt Nybegynder
10. august 2001 - 21:06 #14
Ok - microtec> men jeg har \"købt\" det sådan at jeg kunne få pengene tilbage - hvis det ikke virkede...
Jeg ville bare spørge om det var mig som gjorde noget forkert, eller det bare ikke kunne klare de 70 meter...
*Det er sådan et produkt som du linkede til*

(jeg bytter produktet og får pengene tilbage) - ellers tak for hjælpen...
Avatar billede microtec Nybegynder
10. august 2001 - 21:46 #15
flindt >> Du skal købe noget \"kraftigere grej\". Og kommer nok også til at betale lidt mere for det.
Så vidt jeg kan se er antennen indbygget i selve kassen på din Unex. Du bør som minimum vælge et produkt med en rigtig antenne, som kan vippes.

Prøv at læse spec. først. Den lovede rækkevide skal være væsentlig mere end de 70 meter du har brug for. Producenterne oplyser næsten altid en typisk rækkevide ved gunstige forhold (bemærk \"Typisk\" rækkevide. De lover aldrig at den kan næ x meter).
Avatar billede microtec Nybegynder
10. august 2001 - 21:48 #16
PS: Det er en god aftale du har fået lavet. Pas godt på den forhandler, dem er der desværre ikke så mange af :o)
Avatar billede lallie Nybegynder
12. august 2001 - 21:57 #17
Hvis Du vil have et tip til et produkt, så køb 3Com\'s Airconnect.. Det er billigt og super godt.. Jeg har selv testet det.. Jeg fik det til at virke igennem 4 vægge..over 50m, Den ene var en brandmur.. Over 100m i fri luft. Og stationen var bare sat på et bord.. Det kan sættet stationær antenne på, og du kan ændre en masse på kanaler & frekvenser..
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 10:04 #18
Husk at lukke spørgsmålet igen :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:38 #19
Luk så det spørgsmål!!!

Der er folk, som har brugt deres tid på at hjælpe dig, så du bør også afslutte.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. november 2001 - 23:12 #20
LUK SÅ DET SPØRGSMÅL!!!

Det er folk som dig, der ødelægger Eksperten.
Vi bruger vores tid på at hjælpe dig ganske gratis. Så skal du også lukke spørgsmålet og uddele de lovede point når det ER besvaret.
Ellers bliver der ikke ved med at være \"eksperter\", der vil bruge tid på at hjælpe gratis.