Avatar billede wibroe2 Nybegynder
18. januar 2012 - 19:02 Der er 1 løsning

Selvhold på trykkontakt.

Hej alle.

Jeg har forgæves forsøgt at tænde min nye selvbyggede forstærker med denne trykkontakt https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H29402

Jeg ville gerne have at den slukker for LED'en når forstærkeren er slukket og omvendt. Men den tænder kun når jeg holder knappen inde. Det virker som om at trykkontakten kræver 12v hele tiden, for at kunne lave "selvhold"?

Mvh. Wibroe
Avatar billede richardjensen Seniormester
18. januar 2012 - 20:35 #1
Beskrivelsen af denne kontakt angiver ikke nogen holdefunktion.
Det ser ud til at være 'ringetryk' - altså sluttet ved tryk, ellers afbrudt.
Mon ikke det er en afbryder med kontrollampe ,du har brug for ?
De findes i meget stort antal varianter.