Avatar billede millekolding Nybegynder
18. januar 2012 - 15:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lektiehjælp

Hej.
Jeg søger lektiehjælp en gang om ugen i 2 timer til hjælp med java. Kan i henvise mig til nogle hjemmesider hvor man kan lægge et opslag?
Vh emilie
Avatar billede madser22 Novice
18. januar 2012 - 18:43 #1
Hej Mille.

Jeg synes først og fremmest du skal få lukket dine 4 spørgsmål, før det beder om mere hjælp:

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/millekolding

Jeg kan se at Arne, som er meget dygtig og hjælper rigtig mange herinde, har efterlyst feedback fra dig nogle gange.

Du kunne evt også som alternativ til undervisning, slå nogle flere opslag op herinde. Som nævnt tidligere sidder der jo rigtig mange dygtige mennesker, og især Arne som hjælper rigtig meget med java. Han har hjulpet mig med at forstå det grundlæggende i java. Hvilke bøger læser du omkring java? Der er jo lavet tusindvis af forskellige bøger omkring java programmering, så der er der jo også meget viden at hente.
Avatar billede millekolding Nybegynder
18. januar 2012 - 21:07 #2
Jeg har forgæves flere gange forsøgt lukke spørgsmålene men forgæves og derudover er jeg netop vendt hjem fra ferie hvor jeg ikke har været i nærheden af nettet!!

Jeg læser bogen: objects first with java - a practical i introduction using bluej. Problemet er bare at vi har kodet i netbeans så det har været svært at forholde sig til teorien og dermed den praktiske del når bogen er rettet imod et andet applikationsværktøj..

Deruoover har vi brugt javabog.dk, men den er ikke lige min stil... Overvejer at kigge på opgaverne fra bogen, men omvendt er det ikke en dum ide?

Vh Mille
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2012 - 01:33 #3
eksperten.dk, udvikleren.dk, newz.dk var nogle relevante steder at annoncere.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2012 - 01:39 #4
Du boer sagtens kunne lave eksemplerne fra en BlueJ bog i NetBeans.

Eksemplerne fra javabog.dk er formentligt heller ikke saa ringe endda at lave.

Du kan soege i gamle spoergsmaal paa eksperten.dk og finde nogle opgaver som er vaerd at lave.

Der er ogsaa eksempler paa nettet. Google finder bl.a.:
  http://www.home.hs-karlsruhe.de/~pach0003/informatik_1/aufgaben/en/java.html

(jeg har *IKKE* checket kvaliteten)
Avatar billede millekolding Nybegynder
19. januar 2012 - 09:20 #5
Okay jeg kunne godt tænke mig nogle små opgaver som jeg bedre kan forholde mig til end det vi har haft på vores semester. Vi har brugt netbeans som udviklinsplatform og det har været svært at forstå den basale javaprogrammering, fordi vores underviser har bedt os om at kopiere hendes koder..

Jeg vil kigge på opgaverne fra det link du har sendt mig og håbe de kan hjælpe mig.

Kh Emilie
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2012 - 21:07 #6
Man laerer ikke meget ved at kopiere kode.

Man laerer ved at faa nogle hints evt. en loesning paa et lignende problem men selv at skulle skrive ens kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2012 - 21:08 #7
Andre opgaver:

http://mindprod.com/project/beginner.html

(du skal ikke stole paa alt fra Roedys web site, men opgaverne er OK)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2012 - 21:15 #8
En anden relevant tekst:

http://www.patriciashanahan.com/debug/index.html

(og du kan stole paa hvad hun skriver!)
Avatar billede millekolding Nybegynder
23. januar 2012 - 12:55 #9
Jeg siger tak for hjælpen men tror ikke det er den fremgangsmåde jeg leder efter. Har mere brug for en som kan give mig opgaver som jeg så skal forsøge at lave hvorefter de rettes på pågældende..
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2012 - 15:19 #10
Det forstod vi godt.

Men f.eks. er jeg naeppe en mulighed for dette p.g.a. geografi og penge.
Avatar billede millekolding Nybegynder
23. januar 2012 - 15:23 #11
Det forstår jeg godt.
Avatar billede jens426 Nybegynder
25. januar 2012 - 10:26 #12
Jeg har den bog.

Hvis du vil så kan jeg sende dig nogle opgaver 1 gang om ugen så laver du dem og jeg kigger dem igennem og kommentere derpå.

Jeg vil anbefale at i stedet for at bruge blueJ så brugt en dospromt  og et eller andet skriveprogram med farvekode markering. f.eks. notepad2.

Det er meget lettere at relatere til andre værktøjer når man først har brugt en dosprompt til at lære et sprog.

p.s.
Jeg bruger ikke mere end maks 45 min hver uge på at kommentere det, det er den tid jeg sidder i bussen til arbejde og alligevel keder mig.

Hvis du er intereseret sendt en mail.

jens426@yahoo.dk

Jeg har en bachelor grad i datalogi, så jeg vil mene jeg er kvalificeret.

nævn hvorfor et afsnit du er kommet til i bogen.