Avatar billede jacobi3 Nybegynder
18. januar 2012 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hmm det trådeløs net

Hej min datter og min pc falder af det trådeløs net hele tiden, jeg er begyndt og have mit lanstik sat i da jeg ikke gider og døje med det, min søns pc har ingen problemer det er en gammel dell, min er en medion ikke så skide gammel, og min datters er næsten ny, nogen der har en ide om hvad vi kan gøre,
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2012 - 16:06 #1
Altså du kan starte med og dele information om hvilken router i benytter og om det er en i har fået fra jeres internet udbyder eller en i selv har købt?
18. januar 2012 - 16:16 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
18. januar 2012 - 16:29 #3
Vi bruger windows 7 min router er fra min ubbyder som er en Cisco EPC3925 den dell min søn er på køre med vista

mvh Bo
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2012 - 17:59 #4
#3 Er der et modem forinden Cisco EPC3925 eller er det modem + router i samme enhed? Kan se det er en fra udbyder (Standard) så jeg vil påpege det kan være den der knækker under når der er flere enheder, især hvis i er meget aktive på nettet.. (Har selv haft sådan en og må nok indrømme at mit eget udstyr overtog rimelig hurtigt da jeg blev træt af at blive smidt af..
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
18. januar 2012 - 18:32 #5
Det er kun den jeg har :)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2012 - 18:36 #6
#5 Så vil jeg råde dig til og kontakte din internet udbyder og spørge efter om de kan sende en der kan håndtere 3 trådløse enheder, ellers kan du sætte en ekstra router op som du selv skal ud og købe, men som kan håndtere det..
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
18. januar 2012 - 18:44 #7
Det her skrive de om routeren får dem nok ikke til og indrømme det er noget lort de har den kan heller ikke række særligt langt i huset.

Denne kabelrouter er det nyeste vi tilbyder vores medlemmer. Kabelrouteren gør det muligt at benytte IP telefoni og de nye Internet hastigheder, da det understøtter DOCSIS 3.0 standarden. Herudover har kabelrouteren indbygget trådløst netværk 802.11n og router. Derved samler man alt i en boks og slipper for at have et trådløst netværk og router til at stå ved siden af. For at have Internet adgang skal pæren med "ONLINE" lyse grøn. Kabelrouteren er standard i forbindelse med oprettelse af ... Internet produkter. Det trådløse netværk er her en tillægstjeneste for de produkter hvor det ikke er inkluderet og kræver separat oprettelse. IP telefoni er et separat produkt der ligeledes kræver et særskilt abonnement og oprettelse. Hvis man ønsker den nye kabelrouter skal man oprette et høj hastighedsprodukt eller oprette et trådløst netværk, hvis det ikke er inkluderet i prisen.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2012 - 18:52 #8
#7 Der står intet relevant i følgende, som kan fortælle om den er god eller ej, de skriver blot det er den nyeste model som de har fået som de kan tilbyde, følgende betyder jo ikke at den er helt ny..

Hvis du kan få adgang til den, så kan du jo evt slukke dens trådløse signal, købe en router og koble til, du kan os kontakte internet udbyderen, fortælle om det og at du ikke ønsker det trådløse signal, da det vil hæmme dit næste signal og at du ikke ønsker strålingerne fra 2 enheder når den enhed de har leveret ikke kan håndtere dens arbejde.. (Så er den snarer et sikkerhedshul)

Du kan os bede dem om et alm. modem, eller hvis du har et alm modem liggende så benytte det, det er denne løsning jeg har..
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
18. januar 2012 - 18:57 #9
Ok tak for dit svar jeg må have fat i dem og høre hvad de kan tilbyde mig :D
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2012 - 19:02 #10
#9 Super, smider svar her så :)