Avatar billede nico3189 Nybegynder
18. januar 2012 - 10:34 Der er 12 kommentarer

Joomla 1.7 Virtuemart 2.0 Dansk sprog!

Hej alle sammen.

Jeg har installeret og opsat Virtuemart 2.0 på en joomla 1.7 hjemmeside jeg er ved at lave, da det er første gang jeg opsætter en webshop, har dette givet mig nogle problemer.

Jeg har opsat joomla til at være på dansk både front- og backend + content.

Virtuemart vil bare ikke blive Dansk!! :/

hvad kan jeg gøre her ? siden jeg er ved at lave er: http://fmb.comli.com/index.php/da/bestilling bageri

Tak for hjælpen på forhånd!
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 16:52 #1
<ole>

Et altid godt bud  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede nico3189 Nybegynder
18. januar 2012 - 16:58 #2
Been there, done that.. Så dum er jeg heller ikke ;)

Hvis du kan finde noget relevant der må du meget gerne stikke mig et link, vil virkelig gerne have det på dansk!
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 17:06 #3
Jamen, der gemmer sig da masser af letforståelige og relevante informationer - også på dansk - bag det link. Da du ikke oplyser noget somhelst om, hvad det er, du har prøvet - og/eller hvad det er, du ikke kan finde ud af - er det jo svært at vide, hvad du efterspørger.
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2012 - 17:10 #4
- og så er programmeringssprog jo altovervejende bygget over engelsk - og hele WWW's grundsprog er engelsk. Kan du ikke læse engelsk, må du lære det, hvis du vil programmere  =)
Avatar billede nico3189 Nybegynder
18. januar 2012 - 17:13 #5
Selvfølgelig kan jeg forstå engelsk, og jeg har læst og læst og ledt og læst og ledt... and so on. Alt hvad jeg kommer frem til er sprog filer til virtuemart 1.xx som ikke har samme opbygning som virtuemart 2.0.

Jeg kan ikke finde noget som helst brugbart om virtuemart 2.0 i joomla 1.7
Avatar billede Newbee1 Novice
20. januar 2012 - 08:35 #6
Hej Nico

Når jeg kigger på din hjemmeside/webshop, ser den ud til at være på dansk ?

Hvor er det du mangler det danske ?

MVH

Tony

www.hanssonsauto.dk/Rute66Webshop
Avatar billede nico3189 Nybegynder
20. januar 2012 - 14:02 #7
Hej Tony.

En meget person hjalp mig på denne side http://joomlatutorials.dk/category5/message4782#4786

Så nu funger det bare, bortset fra at der nu er gået et eller andet ged i det, så man ikke kan gennemføre bestilling/betaling. Da den siger at man skal acceptere handelsbetingelserne, selv om man har gjort det :/

Men nu er det i hvert flad på dansk! :D
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2012 - 14:48 #8
Ja, han linkede til det fjerde resultat i den søgning, du i går påstod, du havde trawlet tyndt. Fiskeriet har det godt nok svært i disse år  *o)
Avatar billede nico3189 Nybegynder
17. april 2012 - 00:52 #9
Hvad mener du med at han linkede til det fjerde resultat i den søgning? Jeg har ikke fået andet ud af denne tråd end:
hentydninger, som først ikke mener jeg har søgt svar på mit spørgsmål, dernæst ikke mener jeg kan engelsk (kan dog ikke se hvad det har med sagen at gøre) og til sidst igen siger at jeg ikke har søgt på det...

og så henvendelse fra en der faktisk prøvede at hjælpe (tak for det by the way)

Det er nemt at gøre sig klog på nettet olebole, det kan bare også være en god ide at have noget at have det i.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 01:05 #10
Det gør mig ondt, du ikke har evnet få mere ud af tråden, men det er nok ikke noget, jeg kan kan ændre på.

Da jeg skrev #8, lå linket fra #7 som nummer fire på den søgning, jeg skrev i #1. At du først er vågnet op nu - tre måndeder efter - er vel ikke min skyld  =)
Avatar billede nico3189 Nybegynder
17. april 2012 - 10:35 #11
Du er da nok så arrogant.

Det link der ligger i #7 var en tråd jeg havde oprettet på www.joomlatutorials.dk for at se om der var nogle der kunne hjælpe mig der. Der var der så en venlig person der hjalp mig, og gav et download link til nogle danske sprogfiler til virtuemart 2.0 som jeg ikke havde kunnet finde andre steder.
Avatar billede olebole Juniormester
17. april 2012 - 14:54 #12
Godt, du fik hjælp  =)