Avatar billede abugge Nybegynder
17. januar 2012 - 18:29 Der er 3 kommentarer

Verdenskort på hjemmeside?

Hejsa.
Jeg skal have lavet et verdenskort på min hjemmeside, man skal kunne kører musen hen over et givent land, hvor det så ændrer farve.

Samtidigt skal man have nogle muligheder som man kan vælge, som vil få forskellige lande til at ændre farve.
Fx. vælger man lande med bjerge vil østrig, spanien osv ændre farve.

Til sidst skal man kunne trykke på landet, hvor man bliver sendt videre til en url.

Jeg har kun erfaring i html, css og lidt php.
Så mit spørgsmål er hvad det næmmeste vil være at gøre, Jeg har tænkt lidt på at lave det i flash.

Ellers skal jeg få en anden person til at lave det for mig.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
17. januar 2012 - 19:05 #1
Du kan jo godt slice et verdenskort op i photoshop og lave rollover effekt, når det er sat ind i en tabel.

Men det er godtnok noget af et arbejde.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2012 - 19:30 #2
specielt med de meget små lande, som slet ikke kan ses der. Andorra og Monaco for at tage et par stykker.
Avatar billede Herover Nybegynder
17. januar 2012 - 20:10 #3
Google har en "chart" api som også kan tegne kort: http://code.google.com/apis/chart/interactive/docs/gallery/geochart.html
Hvis du selv vil lave en har http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BlankMap-World6.svg et godt kort, med hele verdenen inkodet i SVG formatet. Jeg har selv leget en del med den, og der er ikke så svært at lave noget pænt med den.