Avatar billede mr_falle Nybegynder
14. januar 2012 - 21:40 Der er 5 kommentarer

RDP & C# service

Hej

Hvordan kan jeg tjekke om der er en RDP session i gang fra en Windows service?

System.Windows.Forms.SystemInformation.TerminalServerSession, kunne jeg bruge hvis det var i forms.
Avatar billede Syska Mester
14. januar 2012 - 23:58 #1
Kan du ikke bare tilføje en reference?

Eller i hvilket miljø er du?
Avatar billede mr_falle Nybegynder
15. januar 2012 - 08:20 #2
.Net 2.0, og Windows Home Server 2011

Har prøvet at lave en referance til System.Windows.Forms, men den retunere false konstant, også selv om at jeg er logget ind via rdp.
Avatar billede Syska Mester
15. januar 2012 - 17:08 #3
men RDP og Terminal Services er jo heller ikke det samme.
Avatar billede mr_falle Nybegynder
15. januar 2012 - 18:04 #4
Jeg vil gerne via en Windows service i WHS 2011, tjekke om det er en remote desktop session i gang, hver 5 minut og skrive dette til en log-fil.
Nogle ideer til hvordan det kan lade sig gøre? (det med at skrive log filen er lavet)
Avatar billede Syska Mester
15. januar 2012 - 18:10 #5
Jeg har ikke prøvet, men der er vist flere der gerne vil det samme:
http://www.pcreview.co.uk/forums/script-see-if-someone-logged-via-rdp-t531881.html

Men den info kan helt sikkert findes via WMI som .NET har god understøttelse for.

Jeg søgte på: https://www.google.com/#sclient=psy-ab&hl=da&source=hp&q=WMI+RDP+sessions&pbx=1&oq=WMI+RDP+sessions&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=18257l20286l5l20560l5l5l0l0l0l1l191l778l0.5l5l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=e1bf3d71a91da5e8&biw=1200&bih=1815

Måske der er bedre links ... nu ved du i hvert fald hvad du "kan" søge efter.

Og hvis linket bliver helt fucked, så søgte jeg efter:
"WMI RDP sessions"